Declan Carcosa, a Tomboló
2010.11.17. 10:00
Megjegyzés: Declan Carcosa személyében az első olyan családtagot tisztelhetjük, aki a blog indulása óta csatlakozott a Carcosa-kampányhoz. A nyitócikk névlajstromában tehát hiába keresnék őt az olvasóink – alább viszont mindent megtalálnak, amit első megközelítésben érdemes tudni róla.
„Ki lesz az első?”
(Hangulatzenéért kattints ide.)
A Carcosák felföldi ága jóval Krisztus születése előtt költözött a ködös Kaledóniába, ahol csakhamar nagy tekintélyt vívtak ki maguknak a kelta klánok között. A pikt őslakók kiirtására szervezett hadjáratokból éppúgy kivették a részüket, mint később a honvédő harcokból a hódító Aeterna ellen. Boadicea királynő hírhedt hadvezérét, aki sem élő embert, sem álló falat nem hagyott a porig égetett Londiniumban, Vörös Murtagh Carcosának hívták; a felkelés leverése után a győztes Suetonius Paulinus keresztre feszíttette. Ám a felföldi Carcosákat övező félelemmel vegyes tisztelet nem csupán harci erényeikből táplálkozott. Mesterei voltak a pogány druida mágiának is: ogham-írással díszített köveket emeltek a sárkányösvények csomópontjain, s gyakori vér- és égőáldozatokkal csapolták meg az anyatermészet hatalmát. Sötét praktikáikban nem ismertek önmérsékletet: ahol megtelepedtek, a kizsarolt föld előbb-utóbb megsavanyodott és alkalmatlanná vált a művelésre. Nem csoda, hogy még a többi kelta klánnál is agresszívabbak voltak: a területszerzés kényszere folyamatos hadakozásra sarkallta őket.
Hatalmukat – melyre súlyos csapást mért a Boadicea-féle felkelés bukása – végül a legendás Bran Mak Morn törte meg a Krisztus utáni második században. A piktek első és utolsó királya szörnyű átokkal sújtotta őket; ettől fogva a családban csak süketnéma idióták születtek. Ilyen körülmények között a csillaguk persze gyorsan lehanyatlott, beltenyésztett félhumán bestiákká degenerálódtak, akik sötét barlangokba és föld alatti odvakba húzódtak vissza. Az ezredforduló körül Turlogh Dubh, a nagyhírű kelta hős csaknem teljesen kiirtotta őket.
A XIII. században a család normann ágából származó Maud Carcosa beházasodott a kaledóniai Bruce-dinasztiába – melynek hamarosan uralkodó mátriárkájává emelkedett –, és pártfogásába vette szerencsétlen sorsú rokonait. Eleinte csupán éjszakai bevetésekre szánt terrorcsapatokat szervezett belőlük (erejük és agresszivitásuk ugyanis mit sem csökkent a homályban töltött évszázadok során), közben azonban gondosan tanulmányozta a Mak Morn-átkot, és végül rájött, hogyan foghat ki rajta. Minden negyedik esztendőben van egy olyan nap – a gregorián naptár szerinti szökőnapok –, amelyre nem érvényes az átok, s az ilyenkor nemzett gyermekek mentesülnek a hatálya alól. Maud nagyasszony nem habozott az első kínálkozó alkalommal ágyába fogadni a legbrutálisabb terrorlegényét; ebből a nászból született Scathach Carcosa, a Pajzsamazon, kerek egy évezrede az első teljes értékű sarj a család felföldi ágából.
A tenyészprogram azóta is megszakítatlanul folyik, bár a körülményekből adódóan korántsem zökkenőmentesen; nagyon ritka eset, hogy nemzedékenként egynél több felföldi Carcosa foganjon a megfelelő időpontban, időnként pedig egy-egy generáció mindenestül kimarad. A kaledóniai Carcosákat (vagyis a „klánt”) jelenleg Declan Carcosa vezeti, aki túszgyermekként nevelkedett a pogány McMuiroknál, mikor édesapja, Sualtam hősi halált halt az alpesi családi fészek védelmében.
Declan büszke ember, és ízig-vérig harcos. Eszében sincs kivonni magát a Kaledóniában mindennaposnak minősülő klánviszályokból, s a háznépe feltétlen hűséggel szolgálja. A Mak Morn-átok azonban jelentősen megnehezíti a dolgát; mivel riválisai tisztában vannak vele, hogy a családjában csak elvétve születik egy-egy épelméjű gyermek, hajlamosak lebecsülni az erejüket. Declan ezért elsődleges feladatának tekinti a tiszta vérvonal továbbörökítését.
A klán harcra kész
(Hangulatzenéért kattints ide.)
Melléknevét Declan arról a félelmetes képességéről nyerte, amely a legendás Cú Chulainn óta a legjelesebb kelta hősök sajátja. Harc közben időnként iszonyú őrjöngésben tör ki: a fél szeme kidülled, a másik teljesen visszahúzódik a koponyájába, a haja tincsenként az égnek mered, izmai ijesztően kidagadnak, a bőre pedig pokoli hőt áraszt magából. Felső ajkán a bőr felreped, alsó állkapcsa előreugrik, a mája és a tüdeje a torkába szökve lüktet. Ilyenkor mindent és mindenkit válogatás nélkül letarol maga előtt; és ami még veszedelmesebbé teszi, tombolását nem az ösztönök vezérlik, tudatosan képes belehajszolni magát.
A druida ősök mágiájának java része a Mak Morn-átok következtében örökre elveszett – ami kevés azonban áthagyományozódott belőle a sötét századokon, azt Declan gyermekkorától fogva elmélyülten tanulmányozza és gyakorolja. Lényegében az anyaföldben futó energiavonalakat csapolja meg különféle áldozati rítusokkal; elég lassú módszer, és értelemszerűen helyhez kötött, viszont annál hatékonyabb.
Híven a kelta tradíciókhoz, Declan mindig személyesen vezeti harcba embereit, és sohasem visel páncélt, csak egy kiltet a derekán a klán színeivel – de az is megesik, hogy anyaszült meztelenül vonul csatába. Ennek ellenére félelmetes ellenfél; ha elfogja az őrjöngés, nagyon kevesen képesek szembenézni vele. Bár néhány híres őse – példának okáért Conall Carcosa, a Veszett Kutya – költőként is jeleskedett, ő nem a szavak embere, inkább a fegyverei beszélnek helyette. Ez azonban távolról sem jelenti azt, hogy műveletlen barbár lenne – jóllehet sokan így vélekednek róla, ő pedig előzékenyen meghagyja őket e fatális tévhitükben. Valójában Declan sokat olvas, kivált krónikákat és régi hőseposzokat; ezenkívül Nichien Carcosa megküldte neki a messzi Kathájból Szun-Ce mester értekezésének, A hadviselés művészetének kelta fordítását, amit már betéve tud, mégsem mulasztja el mindennap fellapozni.
A felföldi Carcosák, élükön Declannal, megmaradtak az ősi pogány hiten, ezzel azonban nem rínak ki a többi kaledóniai klán közül, akiknek kevesebb mint ötven százaléka tért át a keresztenységre.
Megjegyzés: Declan Carcosa mintaképéül Pat Mills Sláine c. képregénysorozatának hőse szolgált, karakterét pedig részben Mr. Blonde-tól kölcsönözte, akit Michael Madsen alakított a Kutyaszorítóban c. filmben.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Creep 2010.11.17. 14:14:53
Alister · http://lemuria.blog.hu/ 2010.11.18. 10:09:45
/Mr. Blonde jellegű karaktereket nálunk az öcsém szokott játszani/
Rigorel Carcosa 2010.11.18. 13:35:38
Alister · http://lemuria.blog.hu/ 2010.11.20. 20:46:05
Ungurján Carcosa 2010.12.17. 19:46:59
A csomagot, amit a tatárok ellen harcoló kuzinoknak küldök, óvatosan kezeld, ugyanis abban az általam, és Armand fiam által kitenyésztett ragályok, járványok, és nyavalyák vannak elhelyezve retortákban és butéliákban.
Nem tartom valószínűnek – bár megeshet -, hogy még téged is képesek lennének leteríteni, de kár lenne értük. Elméletileg csak a tatárokra hatnak, de ha nem, akkor kit zavar pár ezer muzsik halála az ügyért? Mivel nem minden keresztpróbánk lett sikeres, azért vigyázzatok vele.
Ez a mi hozzájárulásunk innen a kastélyból a tatárok elleni harcunkhoz.
Sok sikert kívánunk: Ungurján és Armand
Declan Carcosa 2010.12.20. 15:14:37
Köszönöm, a csomagot átvettem, és szépen szétszórtam a tatárok feje fölött. A folyókba is dobáltam kutyatetemeket, úgyhogy óvatosan az ottani vizekkel.
Erőt és kitartást!
Declan
Leonor Carcosa 2010.12.22. 16:05:51
Declan Carcosa 2010.12.23. 13:11:05
Alister · http://lemuria.blog.hu/ 2010.12.23. 21:44:25
Alister · http://lemuria.blog.hu/ 2010.12.24. 00:14:21
Ungurján Carcosa 2010.12.24. 09:24:04
Humungus Carcosa 2010.12.25. 22:14:13
Ungurján próbálkozása fikarcnyit sem rontott a helyzetünkön, ami amúgy is reménytelen.
De ő legalább tett valamit...
Én hálás vagyok a segítő szándékért, és a tettrekész segítségért. Bár a kínzó igazság az, hogy szart sem érne még ha a fekete pestist is szabadítanánk el itt. Már csak idő kérdése és elfogadom a tényt, hogy itt már nincs több dolgom. Ehhez hadseregek kellenek.
Baromi sok katona, rengeteg fegyverrel... de ezt harcot már másnak kell megvívnia.
Captain XXX 2010.12.26. 01:36:58
tipp: egy különítménynek nem az a dolga hogy az egész frontot felölje, vagy tévednék? de még arra is van példa a történelemből hogy egy maréknyi csapat lezúzott egy egész sereget ha jól okoskodott és képzett volt
Humungus Carcosa 2010.12.26. 11:35:31
A Carcosa-játék tatárjai nem egy újabb lenyomandó szörny vagy rablóbanda. Ezek végig fogják csinálni a klasszikus tatárjárást, de ezúttal nem biztos, hogy megállnak a menekülő Hungárusok mögött.
A kérdés csupán az, hogy kijutunk-e innen élve. Sajnos ezek a népségek már nem először írtanak ki ilyen kaliberű családokat... legalábbis úgy tűnik.
De nem méltó a Carcosákhoz, hogy feladják.
Még mind az öten élünk...
Humungus Carcosa 2010.12.26. 19:56:47
Ezzel megalapozták a terv következő fázisát amiben Leonor és jómagam szövetségest keresünk aki képes kihúzni minket a szarból. A baj csak az, hogy a "hölgyet" úgy hívják: Baba Yaga...
Declan Carcosa 2010.12.28. 09:24:44
Declannal alapvetően úgy készültem, hogy valamiféle erősséget kell majd védenem, és onnan kiindulva visszaszerezni az elfogott rokonokat, esetleg odapörkölni a tatároknak. Nos, mire végül Declan odaért, már elhagyták Sztargorodot, és dél felé indultak. Most valami polyák várost vagy erősséget keresnek Aldimarral, ahová bevehetik magukat, és tartani tudják. Ebben a helyzetben Declan vajmi keveset mutathat meg hadvezéri tehetségéből. A döntéseket alapvetően nem ő hozza jelen helyzetben, ez inkább Leonor feladata. Declan segíteni, a gyakorlati kivitelezést végrehajtani utazott oda. És ahogy Humungus is megjegyezte, a tatárokat nem "lenyomni kell", arra nincs is kapacitásunk. Vissza kell szerezni az elfogott rokonokat valahogy - Declannak most ez az elsődleges feladata. A többit majd megmondja Leonor.
Humungus Carcosa 2010.12.28. 12:32:46
Ha sikeresek lesznek a tárgyalások a "tündérhercegnővel" lesz alkalmad csillogtatni a tehetséged. Már nagyon kíváncsi vagyok rá! (biztos vagyok benne, hogy éppoly kedvemre való lesz mint Hasdrubal bácsi módszerei)
Declan Carcosa 2010.12.28. 12:59:24
Leonor Carcosa 2010.12.29. 16:50:20
Rigorel Carcosa 2010.12.29. 17:05:22
Furore Carcosa 2010.12.30. 15:51:19
Humungus Carcosa 2010.12.30. 17:17:26
De előtte még egy próbát teszünk, hogy visszaszerezzük a család "jóhírét!"
Aztán jöhet aminek jönnie kell.
Belzador Carcosa 2010.12.31. 15:47:13
Ahol tudok, segítek.
Ungurján Carcosa 2010.12.31. 16:35:15
Hozzá is látok a vizsgálódáshoz.
Declan Carcosa 2010.12.31. 17:13:18
Ungurján testvérem! Ha életben hagysz néhányat azokból a dögökből, tedd őket félre nekem, rendben?
Ölel testvéred,
Declan
Belzador Carcosa 2010.12.31. 23:47:10
Alister · http://lemuria.blog.hu/ 2011.01.01. 14:27:57
Rigorel Carcosa 2011.01.01. 14:54:05
Captain XXX 2011.01.02. 01:12:54
amikor a Sötét Kolostor kalandban Liliarnak CSAK a pucérra vetkeztetése miatt begőzölt Rigorel papa feje úgy hogy elsüllyesztette az egész tetves kolostort, akkor most ezen miért nem durran el a feje? meg a többi Carcosának? itt valami nagyon nem stimmel!
már a múltkor is mondtam hogy nem csípik ezt a Vít valamiért, mostmár meg nagyon gyanús.
ez a Declan gyerek meg nagyon szimpi mert legalább ő rajta van a bulin nagyon.
Declan Carcosa 2011.01.02. 13:40:14
Nálunk a Felföldön már az is szégyen, ha valaki hagyja, hogy egy másik klán elfogja. Férfi, nő, gyerek - mindegy. Errefelé, úgy tűnik, másképp mennek a dolgok.
Rigorel atya pedig minden bizonnyal tudja, érti és érzi, hogy használhatóak-e az átkai, vagy sem. Ha ő azt mondja, hogy nem, akkor az úgy is van. Nyilván ő is mindent megtesz, hogy kihozzuk onnan a rokonainkat. Ez becsület kérdése, és amúgy is rohadtul tud fájni az ember feje a tatárok vérvarázslataitól.
A sötét kolostorban pedig, ha jól emlékszem, olyanok éltek, akik az előző Carcosa-generáció kiirtásában tevékenyen részt vettek. Na, az méltánytalanság, utolsó, szarházi dolog volt.
A "bulin" meg mindenki "rajta van", de sajnos én is csak a visszavonulásban tudok segíteni, egy új főhadiszállás keresésében és kiépítésében. Szégyen, de a klán - avagy a család - érdeke így kívánja.
Erőt, egészséget, és boldog gregoriánus új évet!
Declan Carcosa
Captain XXX 2011.01.02. 16:04:49
és vérvarázslatot használnak a tatárkutyák? csak nem? csak nem a megnyúzott véréből kotyvasztották a cuccost? és még ezek után még mindig nem méltánytalan a buli és még mindig nem fáj senkinek? ez nem átokalap egy kicsit? húúú!
az meg hogy a bulin rajta van azt értettem hogy megvan a lelkesedése a tettvágy égeti akárhogy kell visszavonulni. mert látok én itt nyavalygást kritikát meg csüggedtséget meg mindent csak bátorságot meg bosszúért kiáltást nem. :( x(
Captain XXX 2011.01.02. 18:10:25
Declan Carcosa 2011.01.02. 21:56:58
Rigorel atyával még nem találkoztam személyesen, de úgy tudom, nem a hirtelen haragjáról és hangulatváltozásairól, netán elhamarkodott döntéseiről híres. Nem tudhatod, mi jár a fejében. Talán már épp az átkait készíti, de mindenképpen a rokonaink kiszabadításán gondolkozik. Ebben biztos vagyok, hiszen ő is Carcosa. (Más kérdés, hogy ha elfognék egy tatár kutyát, én is elkezdeném "megdolgozni", tekintve, hogy hadifogoly. És nem érezném méltánytalanságnak. Ez egy ilyen kor, ilyen erkölcsökkel. De ez én, Declan vagyok.) Mellesleg hol hallottad, hogy megnyúzták Vít?
A "bulin" meg mindenki "rajta van", aki tud, és tevékenyen részt vállal benne az egész család. Aldimarnak a lánya, Leonornak a népe, ha úgy tetszik, van veszélyben.
A bélontásról: Remek gondolat, már nekem is eszembe jutott. Aztán rájöttem, hogy még nekem sincs kedvem egymagam lerohanni a teljes tatár hordát. Ez van, ennyit még én sem bírok. Ahogy a mondás tartja (amit egy franktól hallottam először): "Többet ésszel, mint erővel." Kezdem érteni, mit is jelent.
A segítők terén nem tudok nyilatkozni, ezt tegyék meg azok a családtagok, akik járatosabbak a kontinens politikájában. Annyit mondhatok csupán, hogy Kaledóniából senkit nem tudok hívni.
Captain XXX 2011.01.02. 23:21:44
onnan tudom hogy megnyúzták hogy Alister rákérdezett, Rigorel pap meg válaszolt rá, egy kicsivel ^ feljebb ^ meg a Hellehild bemutatás alatt (Leonor Carcosa 2010.06.16. 09:03:44) :P
meg hogy Rigorel nem a kapkodós fajta, igen tudom, mert nem most kezdődött ez a buli, csak már ideje lenne valamit lépni ennyi idő után. de lehet hogy én nem értek hozzá.
azért nem ugyanaz a kategória egy nemes kisasszony meg egy trágyahordó gyalogos megkínzása, nagyon nem ugyanaz a pálya és nem kor függő hanem ész függő! ezt nekem ne mesélje be senki hogy ugyanaz! ezért méltánytalanság egy nemes ellen és azért nem egy mezei gyalogos ellen.
Declan Carcosa 2011.01.03. 01:15:05
Félreértés ne essék, egyetértek veled, kapitány. Én is méltánytalanságnak, sőt, égbekiáltó arcátlanságnak érzem mindazt, amit a családtagjainkkal, főleg Vível tettek. Csak próbáltam valami olyat megmagyarázni, ami nem az én szakterületem.
A többit viszont tartom.
Rigorel Carcosa 2011.01.03. 09:53:00
Ví bőre fegyver, a rajta lévő mágikus tetoválások miatt. A hadifoglyok lefegyverzése nem méltánytalanság, hanem józan ésszerűség. Nekem hasonló esetben nyilván a nyelvemet vágnák ki.
Továbbá, Vít nem a tatárok nyúzták meg, hanem az ügynökeik – minden valószínűség szerint egy bestiális szubhumán, akit csak Bőrös néven emlegetnek, és aki a bilvagseni sertéstelepen kis híján megölte Humungust Ví fegyvereivel. (Innen tudjuk egyébként, hogy megnyúzták: az a drabális vadbarom az ő lenyúzott bőrét viselte. Élni viszont biztosan él még, mert a tükre nem repedt el Belzador csarnokában, csak elhomályosult.)
Ha ilyen körülmények között, megtorlásul a Vít ért atrocitásért, átokkal sújtanám a tatárokat, akkor az nem foganna meg, hanem a mi családunk fejére hullana vissza, hétszeres súllyal. Más szóval, többet ártanék, mint használnék. Az átokmesterek elsöprő többsége az elhamarkodottan kiszórt átkok miatt oly rövid életű.
Ami az agresszív fellépést illeti, van hadseregünk, több is: Frankhonban, Navarrában, a kaledóniai felföldön, Moróziában, a tengerentúli gyarmatokon. És nem, nem ülünk tétlenül a babérjainkon – Emmanuel például most látott neki egy magántulajdonú sorezred megszervezésének. (Számolatlanul öli bele a pénzt, ami igen nagy csodálkozásra adott okot a családon belül; egyesek közülünk, például a kicsi Liliar, komolyan aggódni kezdtek az egészségéért.) Hála megfontolt telepítő politikánknak, kritikus helyzetben közelítőleg annyi fegyverest tudunk kiállítani, mint egy kisebb európai náció, például a napokban többször szóba került hungárus királyság. Persze, ez eltörpül a tatárok katonai erejéhez képest; de nem is ez a fő bökkenő.
Ha van valami ötleted arra nézvést, hogyan juttassuk el ezeket a seregeket a rusz végekre, néhány hét leforgása alatt, az utánpótlás biztosításával, a lemorzsolódás veszedelme nélkül, felvonulási terepnek az ellenséges szent germán birodalmat használva, akkor csupa fül vagyok, drága fiam. Mert nekem bizony semmilyen megoldás nem jut eszembe.
Leonornak a sztargorodi határon sikerült egy aránylag ütőképes sereget összeszednie helyi erőkből, ezt azonban a tatárok a Szmut-erődnél szétzúzták, elsősorban azért, mert Carcosa foglyaik vérével űztek mágiát ellenünk. Innentől kezdve már csak a helyben honos vadállatok álltak a rendelkezésére a harchoz, akiket viszont éppen Ungurján meggondolatlanul elszabadított járványa tizedelt meg. Mi tagadás, én megértem Leonor éles szavú kifakadását, és ezúton is megfontoltságra inteném Ungurján öcsémet. A hamari segítség, akárcsak az elkapkodott átok, többet árt, mint használ.
Katonák nélkül pedig nem lehet háborúzni: ne ringassuk magunkat abba az önhitt illúzióba, mint a Fabiusok nemzetsége a régi Aeternában. Ha az egész Carcosa vérvonal, a család összes tagja kivonulna a tatár hordák ellen, kétségkívül eposzba illő csatát vívnánk velük, és az eljövendő századok költői örökbecsű ódákat zengenének róla, milyen ragyogó hőstetteket hajtottak végre az utolsó Carcosák, mielőtt a nagykán hadserege szőröstül-bőröstül ledarálta őket.
Bármilyen keserű az igazság, a tatár fronton vesztésre állunk. Szerintem semmi értelme tovább ölni az energiát és az erőforrásokat egy elbukott szituációba. Én stratégiai visszavonulást javaslok, egy új háttérbázis kiépítése után, hogy ne tűnjék fejvesztett menekülésnek. A tatároknak megítélésem szerint most kisebb gondjuk is nagyobb, mint hogy velünk foglalkozzanak: leköti őket a helyzetük konszolidálása Tóföldön és Sztargorodban. Ha nem virtuskodunk tovább, békén fognak hagyni bennünket; mi pedig visszavonulhatunk erőt gyűjteni a revanshoz, talán néhány esztendő múlva.
A vereséget elfogadni mindig nehéz, de aki nem képes erre, az előbb-utóbb kiszelektálódik a hadviselő felek közül. Gondolkozzunk józan fővel, és a dacos önpusztítás hősi erényét hagyjuk meg az ellenségeinknek.
Rigorel Carcosa
Rigorel Carcosa 2011.01.03. 10:18:55
Nos, észreveszik, meglehetősen sokan, például a szent birodalom meg a polyák respublika területén, akiket immár közvetlenül fenyegetnek a tatárok. A gond az, hogy ezekben az országokban gyűlölnek minket és szóba sem állnak velünk - hacsak nem azért, hogy megkíséreljenek felkötni az első fára. Ezért az én nemzedékem elbizakodott viselkedése okolható, és ami engem illet, sokszorosan megadtam az árát alpesi kastélyunk romjai fölött.
Varázslók nem teremnek minden bokorban. Akikről tudok Európában, azok szinte mind egy-egy uralkodóház szolgálatában állnak, vagy javában a kegyeit keresik. A mi világunkban a puszta varázserő senkit sem tesz szuverén hatalmi tényezővé: a varázslók világi, illetve egyházi patrónusaikhoz igazodnak politikailag. Következésképpen a szent birodalom befolyási övezetében mind ellenségesek az irányunkban.
Sokat egyébként sem érnénk a segítségükkel, ugyanis - félreértések elkerülése végett - MI vagyunk Európa leghatalmasabb varázslói. A többi túlnyomórészt kontár és sarlatán. Nagyon kevesen mérhetők hozzánk, velük pedig régi keletű viszályaink és ellentéteink vannak. Már üzentem Artemusnak, hogy tatárvész-ügyben kezdjen tárgyalásokat Abu Nuvásszal; mivel azonban szívből gyűlölik egymást, az eredményhez nem fűzök nagy reményeket.
A másik lehetőség a diVegák segítségét kérni. Egyszer már rákényszerültünk erre, éppen Ví kriminális ostobasága miatt; és a megaláztatás azóta is keserűen ég mindannyiunk szívében. Ami engem illet, nekem az összes rusz fejedelemség nem ér annyit, hogy még egyszer kuncsorognom kelljen Armando diVega előtt.
Rigorel Carcosa 2011.01.03. 10:30:28
Donnergrau apátura nyilvánosan kötelezettséget vállalt, hogy gondját viseli a kezére bízott szegény kis árvának; ezért ellenszolgáltatást fogadott el, a könyvtárosának átadott grimórium képében; majd nem pusztán pucérra vetkőztette az ártatlant, hanem megpróbált erőszakot tenni rajta. Ez szószegés, gyalázat és méltatlanság. Az átkom akkor is megfogant volna, ha az áldozat egy közönséges edénymosó cseléd; hogy történetesen vérségi kapcsolatban álltam Liliarral, az csupán fokozta a hatóerejét.
Egyébként nem "gőzölt be a fejem", teljesen higgadtan és átgondoltan cselekedtem. Indulatból és szenvedélyből átkozni biztos út a pusztulásba. A legtöbb átokmester így csinálja; én nem. Részemről mindig manipulálni igyekszem az ellenséget, hátha rá tudom venni, hogy olyasmit cselekedjen, amivel kiszolgáltatja magát igazságos és méltányos átkaimnak.
Rigorel Carcosa 2011.01.03. 10:47:48
Nem. Egyáltalán nem. A tatárok ügyesen gyűjtöttek erőforrásokat a háborúhoz, és jó stratégiai érzékkel használják őket ellenünk. Kétségkívül dühítő, de mi benne a méltánytalan? Talán hazudtak nekünk? Hitet szegtek? Becsaptak minket? Vétettek a saját erkölcsi elveik ellen? Szó sincs róla.
Ne tévesszük össze az alkalmazott mágia szalonképességét a méltányosságával! A vérmágiában vagy a nekromanciában önmagában nincs semmi sértő; attól függ, hogyan és mire használják. És viszont. Ifjúkoromban egyszer sikerült megátkoznom egy szentéletű apácát, amiért egy bajvívás szünetében meggyógyította Hasdrubalt, és ezáltal méltánytalan helyzetbe hozta, mert megfosztotta őt a tisztességes, egyenlő feltételek mellett aratott győzelem lehetőségétől.
Damaar 2011.01.03. 10:58:15
A szövetségesek kérdésében esetleg felmerült már a családban, hogy ha a nagyobb katonai erővel rendelkező nációk nem hajlandóak tudomást venni a tatárjárásról, akkor esetleg ösztönözni kéne őket? Például tatár ügynökök szabadulnának a polyák országgyűlésre, vagy tatár martalócok fosztogatnának a germán birodalom békés, gazdag földjein, tatár kalózok Sztambul félreeső kikötőiben? Szerintem senki sem gyanakodna a Carcosákra, hiszen mindenki láthatja mekkora áldozatot hoztak. Sőt még talán figyelmeztetni is lehetne őket előre, úgy sem hinnék el . . .
Nem tudom, hogy milyen gyorsan szaporodnak ezek a szörnyek, de akár tenyészteni is lehetne Carcosa-hű kutyákat erre a feladatra. Bár ez kicsit felesleges, mivel nem tudnám elképzelni, hogy Európa belsejében láttak IGAZI tatárt. Egy kis smink és elhiszik . . .
Vagy ennél nyíltabban nem lehetne segíteni a tatárokat, hogy a határuk összeérjen veszélyes ellenfeleikkel? Segíteni, hogy minél hamarabb, minél nagyobb területet foglaljanak el és annyira elaprózzák erejüket, hogy még egy lázadás is komoly sikerrel járhatna? Gondolom ennek a szláv Carcosák nem örülnének, bár talán tényleg érdekes csata lenne, ha a Kalifátus, a Hungárus Királyság és a Germán Birodalom mindegyikével szomszédosak lennének a tatárok . . .
És utolsó kérdésként, az Északi-tenger hajósaival ellenségesek a Carcosák? Mivel arra meg lehetne kerülni viszonylag gyorsan a Germán Birodalmat - hiszen tengeri út -. Eddigiekből úgy veszem, hogy a Carcosáknak akár nagyobb hajóhaduk lehet, mint a tatároknak.
Rigorel Carcosa 2011.01.03. 10:59:45
Rigorel Carcosa
Rigorel Carcosa 2011.01.03. 11:07:28
A flottánk valóban elég tekintélyes, de rossz helyen van: az Atlanti-óceánon. Ráadásul kivonni sem lehet onnan, mert azt nagyon megsínylenénk a gyarmataink.
Ami az északi hajósokat illeti, Albion jelentősége e vonatkozásban elhanyagolható, a tengeralföldi eretnekek pedig nem igazán kedvelnek minket (bár tavaly Ungurján tett néhány engesztelő gesztust az irányukban; reméljük respektálni fogják). A pogány scaniai jarlokkal viszont kifejezetten jó a viszonyunk, náluk minden csak pénz kérdése. Sajnos, ők a telet valamiféle goblin zavargások leverésével töltötték, de egy jó kis balhéra mindig kaphatók, és nem barátai a tatároknak.
Rigorel Carcosa 2011.01.03. 11:13:26
A tatár előretörést a Közel-Keleten annak idején az outrémeri keresztesek, a kairói mamelukok és az asszasszin szekta összefogása állította meg - különben a kánok ma a Földközi-tengerből itatnák a hiénáikat. Nekünk is részünk volt a háborúban, nem is csekély; akkoriban még normann Carcosák uralkodtak Antioxiában.
Damaar 2011.01.03. 11:47:25
Hm, ha ennyire sikeres volt a Közel-Kelet, akkor talán megmutathatnák újra, mennyire jól megy nekik a tatárirtás. Bár gondolom jó okuk van, hogy nem húznak újat a tatárokkal.
Lám, csak ismételgetem magamat, bár bevallom számomra nincs szebb, ha ellenségeim egymást ölik az én céljaimért.
Thirlen 2011.01.03. 12:15:16
Kérlek bocsássátok meg nekem, hogy innen a távolból, a körülmények csupán e lapokról beszerzett ismereteire szorítkozva próbálok valami mentő ötletet kiokoskodni, de sajnos csak ennyi tellik.
Elsőként: Nem lehetne valahogy felgyorsítani a tatárok és a Szent Germán Birodalom vagy a polyákok egymásnak ugrását? Úgy látom, ez előbb-utóbb elkerülhetetlen, és ha a tatárok nyílt háborúba kezdenek, máris kevesebb erőt tudnak fektetni a hátországban folytatottra. De úgy látom, ez már másnak is eszébe jutott.
Ne feledjétek továbbá, hogy az előző nemzedék hibáinak megismétlése óhatatlanul a pusztulásba vezet. Szerény személyemnek úgy tűnik, egy háború a tatárokkal inkább dicső atyáitok és anyáitok módszere lett volna. Érdemes ezen elgondolkodni.
Kevésbé nyíltan talán többet lehetne elérni, de úgy vélem, ezen a téren Ti is tettetek lépéseket. Azonban ha jól tudom, Európa legjobb orgyilkosai közül több is Carcosa nevet visel, ezzel talán ugyancsak lehet valamit kezdeni.
Ugyanígy rokonotok, Belzador képességei is hasznotokra válhatnak - bár tükrök nem hiszem, hogy túl gyakran fordulnának elő a tatároknál (bevallom, kevéssé ismerem szokásaikat), de kémkedésre, netalán megszállt áldozatokon keresztül zűrzavar szítására tökéletes személynek tűnik.
Érdemes lehet megfontolni az Anahid rokonoktól kért segítséget - Anasztáziosz Anahid úgy hallottam, hasonlóképp használható képességekkel bír e téren, ráadásul még utazni is szeret.
Declan ereje nem tudom, mennyire használható jelen helyzetben - ezt Ti úgy vélem, jobban meg tudjátok ítélni - de talán érdemes lehet utánanézni, él-e náluk a csata helyett bajnok állításának szokása. Úgy tudom, Declan bárkivel szemben megállná a helyét, de mint említettem, a tatárok szokásait felületesen ismerem csak.
Leonornak az erdők vadjai és egyéb hadra fogható szörnyetegek helyett érdemes lehet pillantását kicsit lejjebb engednie, és a mezők és puszták állatait csatasorba állítani.
Úgy hallottam (már ha megbízhatunk efféle távoli szóbeszédekben), hogy a tatárok ereje a lovaikban rejlik. Egy vájtató ló fő ellensége pedig nem valami vérengző farkas, hanem egy nagyobbacska ürgelyuk. Törött lábbal nem sokat ér egyetlen paripa sem.
Ungurjánnak is érdemes lehet talán megfontolni, hogy Leonor farkasainak irtása helyett olyan kórokat szabadítson a tatárokra, melyek nem őket, hanem a lovaikat támadják meg. Bár elismerem, nem túl előkelő dolog, de szóba elegyedve bármelyik lovásszal rengeteg új dolog tudható meg e téren. Humungusnak ha jól sejtem, mostanság más feladatai vannak, de talán tudna valamit kezdeni a tatárok legelőterületein. Egyes fűfélék akár mérgezőek is lehetnek, bár ezen a téren már végképp szakterületemen kívül járok.
Szóbeszédekre, régi nép babonaságokra kell támaszkodnom akkor is, amikor egy sereg gyors szállítására keresek megoldást. Sok effélében előkerül ugyanis, hogy a tündérnépnek megvannak a saját útjai, amiken sokszor gyorsabban elérhetik messzi céljaikat, mint az egyébként lehetséges lenne. Bár minden bizonnyal csak szóbeszéd, de talán érdemes lenne utánakérdezni.
Zárásul egy merész feltevés, melyre csupán mint kívülálló merek gondolni, bízva a távolságban, mely esetleges haragotoktól megvéd: talán hadba lehetne állítani a tatárok ellen Abu Nuvászt. Ha jól sejtem, az a kárhozatos ereklye reflektál a tulajdonosa vágyaira, így ha egy megfelelő Carcosa (mint William) közvetve befolyásolja azokat, mesés képessége részben felhasználhatóak céljaitokra. Talán elég lenne csak annyit elhíresztelni Sztambul
környékén, hogy Zygmunt Górka jegyzetei ha meg is semmisültek, de valaki talált arrafelé másolatokat, talán valami félreeső levéltárban. A pletykák természetesen kitérnének arra, hogy részletes leírást tartalmaznak az iratok valamely elveszett nagyhatalmú tárgy teljes
kontrolljáról, amivel a megtaláló a tárgy hiányában mit sem tud kezdeni. Ha Abu Nuvász fejvesztve rohanna haza a papírosokért (természetesen Ungurján ügyes másolatai), már csak a bogarat kell elültetni a fülébe, hogy szülőföldje éppen hősies megmentőre vár a gonosz tatároktól... Nem tudom, mennyi ráció van ebben a gondolatmenetben, de mindenképpen érdekes lenne kipróbálni, lehet-e manipulálni a gömböt a viselő személyén keresztül.
Ennyi lenne szerény személyem okoskodása, mellyel remélem, segíteni tudtam Nektek. Jó része minden bizonnyal légből kapott marhaság, de talán a sok efféle között találtok valami kedvetekre valót.
kriles 2011.01.03. 14:53:44
Igen maga az ötlet nem rossz, hogy bűbájt bocsássak Abu Nuvászra, és akkor majd úgy ugrál, ahogy fütyülünk neki. De!
1. Jelenleg olyan mesze vagyok Abu Nuvásztól, mint a roueni katedrális a sztambuli Hét-toronytól. Szó szerint.
2. Abu Nuvász nem az a fajta, aki nincs felvértezve a bűbájok ellen.
3. Sajnos nekem is vannak problémáim itt Frankföldön, amiket ha nem oldok meg sürgősen, hamarabb hullok el, mint Vyhlva húgom.
Ennyi. Sajnos nem tudok segíteni, nekik kell kimászni a slamasztikából. És ezennel támogatom Rigorel elképzeléseit a visszavonulásról.
És meég egy valami: A DiVegákkal, aki tárgyalni mer egy segítségkérésről, azt úgy rúgom seggbe, hogy attól koldul!
Thirlen 2011.01.03. 16:24:18
A távolság viszont csakugyan megnehezíti a dolgot. Viszont egy levelet talán így is megér a dolog: ebben XY, neves polyák régiségkereskedő (vagy akár levéltáros, kezdő kuruzsló, akármi) tehetne vételi ajánlatot a gömbre, amelyről holmi nemrég előkerült iratokból értesült. Éreztetni benne, hogy többet tud ezekből annak képességeiről, mint Abu Nuvász, ámde nem feltételezi, hogy az tisztában van akár mágikus tulajdonságaival is. Minél sértőbben alacsony az összeg, annál jobb. Lehet csecsebecsének, gyűjteményből hiányzó darabnak kicsinyíteni írásban. Ha kicsit rá is játszotok annak részletezésére, hogy milyen kalandos (= szerencsés) úton jutott el a levél délre (vagy a gömb híre északra), annál jobban elalszik a gyanakvása. Esetleg célzást tenni a közelgő tatárokra, akik miatt sürgető az ügy, de ezt nem túlrészletezni.
Egy ív papírt szerintem megér.
Viszont jobban végiggondolva semmiképpen ne Ungurján írja a fogadalma miatt.
Declan Carcosa 2011.01.03. 18:09:44
A Thirlen és Damaar által felvetett ötletek hangzatosak, ezt meg kell hagynom Főleg a bajnokállítás, bár nem hiszem, hogy egy ekkora baszom nagy horda kiállítana egy dögöt, és mindent rá tenne fel. De ki tudja...
Azok a scaniai legények tökös gyerekek ám. Pofozkodtunk régebben velük is, amikor egy-egy messzebb kóricált hajójuk Észak-Kaledóniába tévedt. A klán nyomába sem érnek, de van bennük kurázsi. Ha szereztünk egy polyák erősséget Aldimarral, szívesen felutazom oda, ha a család úgy kívánja.
Humungus Carcosa 2011.01.03. 18:12:44
Sajnos nincs esély összeugrasztani a germánokat és a polyákokat a tatárokkal. A kutyafejűek nem hülyék. Sokkal okosabbak mint hinnéd. Valószínűleg eszük ágában sincs tovább nyomulni és genygíteni a saját erejüket egy elkapkodott hadjárattal. Jó ideig megülnek a fenekükön és megszilárdítják a firssen szerzett területek feletti ellenőrzésüket. Tóföldön tapasztaltam, hogy egy-egy előrenyomulást évtizedes aknamunka előz meg, ami biztosítja a győzelmet. MINDÍG biztosra mennek.
Megjegyzem, Frankhonban élünk, különösebben nem hat meg minket mi történik az ellenségeink országában. Másrészről a germánok sem élnének Európa legnagyobb birodalmában ha olcsó trükköknek bedőlő idióták lennének. A határaikon belül megtöbbszöröződik az erejük fegyvereik és erődeiknek köszönhetően.
És ezt a tatárok is nagyon jól tudják. A kémeik már valószínűleg beépültek oda is.
Humungus Carcosa 2011.01.03. 18:23:00
Aki látott már rohamozó Vulkodlakot, az megtapasztalhatta mit is jelent egy elit tatár harcos, aki négykézláb rohan feléd habzó szájjal hörögve, a testét borító lemezpáncélzat szinte le sem lassítva, tudván azt, hogy testét halandó fegyver nem sebezheti meg!!!!
Humungus Carcosa 2011.01.03. 18:34:15
Higgyétek el nekem - és lehet, hogy furcsa tőlem hallani - nem vagyunk elég erősek. Még ha mozgósítjuk az összes elérhető szövetségesünket, meghívjuk minden lekötelezettünket, akkor sincs sok esély - nem is érné meg a befektetett energiát.
Ismétlem: nem a Carcosa az első ilyen kaliberű család amit a tatárok eddig megettek reggelire.
Most, hogy Sztargoroddal vannak elfoglalva, végre megnyílt az út az eredeti célunk felé: élve vagy holtan, ha kell darálthúsként, de visszaszerezzük Aldimar kislányát.
Damaar 2011.01.03. 20:49:57
Ez önmagában talán nem lenne elég, de az egész mögött ott a tény, hogy tényleg jönnek a tatárok - azt leszámítva, hogy nem olyan hülyék hogy ezt tudassák - így végül igazságra épülne minden hazugság. És ha ebben a kényes helyzetben érkeznének a Carcosák, akik köztudottan tatár-ellenes hősök - akik akár fel is kutathatnák a be-betámadó martalócokat, csak egy párat mutatóba -, akkor a nemeseknek egy alkalmas lehetőség lenne, hogy a családot támogatva megnyugtassák a saját házuk táját.
Így szép támogatókat nyerni.
A tatárok nyugatra terelését csak mint hosszútávú stratégiaként kívántam javasolni. Azon az alapon, hogy sokkal ésszerűbb apróbb, pontos támadásokkal számunkra kedvező alakra formázni, terelni a frontvonalat, mint egy az egyben megállítani.
Ha már Szun-Ce egy másik hívéhez volt szerencsém:
"Minden háború megtévesztésen alapul."
Humungus Carcosa 2011.01.03. 22:19:30
Amíg a tatár kán Sztargorod kifosztásával foglalkozik és az újabb Carcosa támadásra vár, addig mi lépéselőnybe kerülünk. A terv már kibontakozóban van, mindent az eddigi eredményeinkre alapozunk.
Közeleg az elégtétel...
Humungus Carcosa 2011.01.03. 22:22:35
Ehhehehehe!!!
Declan Carcosa 2011.01.03. 23:23:35
Damaar: Örülök, hogy te magad is olvasod a Mester műveit. Íme az én egyik kedvenc idézetem:
"Ha úgy tekintünk katonáinkra, mint saját gyermekeinkre, akkor elmehetünk velük akár a legmélyebb szakadékba is; ha úgy tekintünk katonáinkra, mint szeretett fiainkra, akkor követnek bennünket akár a halálba is."
Thirlen 2011.01.04. 00:37:36
Hellehild Carcosa 2011.01.04. 08:50:41
A család akkora erőket koncentrál a tatárok ellen, hogy az eszem megáll. Ott van Leonor, Humungus, Aldimar a kisfiával, Declan, most érkezett erősítésül Eibon, Artemus úton van dél felől, Furore itt toporzékol, hogy gyújtsatok föl már neki valami erdőt, mert ő is menni szeretne, idehaza Ungurján meg Belzador folyton a háttértámogatáson mesterkedik… Könyörgöm, MINEK? Nekünk nyugaton vannak birtokaink, érdekeink és érdekeltségeink, egy csomó elintézetlen ügy és sürgős tennivaló, amit mind elhanyagolunk emiatt az eszement tatár háború miatt. Evorynnak el kellett halasztania az ESKÜVŐJÉT, az ég szerelmére!
Te is jobban tennéd, Ungurján, ha mindenféle tatárirtó kórságok kotyvasztása helyett inkább Damien gyógyítására összpontosítanál! (Vagy még te sem tértél egészen magadhoz, miután az a mezítlábas kocsmáros tévedésből golyót eresztett beléd?) Liliar már így is tombol, mióta a férjét agyvérzésbe kergette az a hülye kabalista átok, minden zsidót ki akar irtani Frankhonból. Összevissza kapkodunk, egymásnak teszünk keresztbe, mint a baromfiudvarban rohangáló csirkék, és teljesen szem elől tévesztjük, mi fontos és mi nem.
—HH
Hellehild Carcosa 2011.01.04. 08:59:52
Hmmmm, megszólítva érzem magam. Valóban nem vagyok rossz a szakmában, és Artemus sem tartozik a kezdők közé. Van viszont egy probléma: a legnagyobb jóakarattal sem tudjuk magunkat tatárnak álcázni. Innentől fogva az egész a vágyálmok birodalmába tartozik.
Az egyetlen a családból, aki talán be tudna szivárogni a tatárok közé, az öreg Ben bácsi. És ő éppen a fehérhegyi királyságban vendégeskedik, Anahid rokonainknál. Nem te javasoltad azt is, hogy forduljunk segítségért az Anahidokhoz? Mit ne mondjak, megfontolandó...
Hellehild Carcosa 2011.01.04. 09:03:28
Esélytelen. Belzadornak ugyan van gyakorlata a tatár testek viselésében, de ő túlvilági lény - a tatár táltosok azonnal kiszagolnák.
"Leonornak az erdők vadjai és egyéb hadra fogható szörnyetegek helyett érdemes lehet pillantását kicsit lejjebb engednie, és a mezők és puszták állatait csatasorba állítani."
Sajnos, Leonor csak a ragadozó állatoknak parancsol.
--HH
Hellehild Carcosa 2011.01.04. 09:32:18
Abu Nuvásszal az a gond, hogy totál paranoiás szegény. Mindenben Carcosa- vagy diVega-összeesküvést gyanít; ott is, ahol híre-hamva nincsen. Most, ha jól tudom, valahol Khemben vagy az almohádok földjén táncol egy bonyolult ménage du trois-t Artemusszal és Cyrano diVegával, de erről nem vagyok igazán tájékozott, úgyhogy ne vegyétek készpénznek. Mindenesetre nem tartom elképzelhetetlennek, hogy mivel Artemus kuzin megindult északnak, Abu Nuvász automatikusan megy utána. (Meg Cyrano is, ha nem lenne még elég a bonyodalmakból.)
--HH
Ungurján Carcosa 2011.01.04. 13:00:08
1, Drága Hellehild, semmi nem olyan fontos számomra jelenleg, mint Damien kuzin helyrehozása; azonban az agyvérzését nem tudom meggyógyítani. A rendszeres áldozati rituálékkal lassan sikerülhet helyrehozni, de ehhez nem kell bábáskodni felette.
2, Liliar meg fog nyugodni; mivel Armand kuzinod, a drága Vartouhi, és Belzador is a kastélyban van, Damien nincs egyedül. Mi addig Liliarral körbejárjuk a frankhoni izraelita közösségeket, és segítőkészen elbeszélgetünk velük. A két nyájas Carcosa által kiváltott rettegés, és páni félelem kicsit orvosolja Liliar húgom kedélyállapotát.
3, Jól tudjátok, hogy nincs értéktelen, haszontalan Carcosa; mindenki szava ugyanannyit nyom a latba, a zászlósúri pozícióm a királyság felé szól, mint ahogy Hasdrubal bácsi rangja.
Azonban minden olyan Carcosának, aki nincs Tatárföldön, azt javaslom ne is menjen oda. Az ott tartózkodóktól azt kérem, mihelyst lehet, térjenek haza. Hellehildnek igaza van, itt a helyünk Frankhonban. A család nem tud több forrást biztosítani erre a kalandra.
4, Hellehild, a kórságot nem nagyon kellett kotyvasztani; egy hirtelen ötlet volt, amire még annyi időt sem szántunk, hogy rendesen kipróbáljuk, mert nem ez volt a legfontosabb.
5, Köszönöm aggodalmad, de jól vagyok; vettem egy pár fürdőt a néhai Victor Mauparent „kádjában”.
6, Látom, hogy sokan kapkodnak, de megértem. Ösztönös túlélési reakciónak vélném, örülök, hogy megvan a családtagokban.
7, Az Anahid rokonság segítsége, nos, ez nem lesz egyszerű. A kuzinok egy része épp távol van a Fehérhegyi királyságtól – nekik is megvannak a saját céljaik és gondjaik -, és azt sem szabad elfelejteni, hogy míg Frankhon messze van a tatároktól, a Fehérhegy szomszédos velük.
Csak azért nem tarolták le az egész kis országot, mert a Sztambuli Kalifa védelmét sikerült kijárnia annak idején Arázs kuzinnak. Szvetlana anyai nagybátyja Grigorovics Khulvan herceg Szibériában él; nagyobb birtokai vannak, mint a fél frankhoni királyság, bár rusz embere kevesebb él azon a hatalmas területen, mint ahányan Velünkazúrban laknak.
A lényeg; Khulvan knyaz a Pac Tataricának köszönhetően él és virul, nekik adózik. Summa summarum, az Anahidok helyzete sokkal kényesebb a tatárokkal, mint nekünk. Persze van köztük nem egy, aki lelkesedik némi csetepatéért, lehet velük egyezkedni.
8, Eszembe jutottak Hasdrubal bácsi szavai; erőt kell mutatnunk. Ezért, bár eszem ágában sincs Tatárföldre menni, de kihagyhatatlannak tartom a lehetőséget, hogy a Voniktól vásárolt tatárokat ne vizsgáljam meg alaposan, és ha tudok, ne adjak valami roppant hasznos fegyvert a család kezébe a tatárok ellen. Türelem rózsát terem; ez nem napok, vagy hetek alatt fog eredményt hozni.
Most mennem kell; Damien állapotán kimondottan javítana némi nyers, vértől gőzölgő életerő.
Csókoltat mindenkit: Ungurján.
Aldimar Carcosa 2011.01.04. 19:49:21
Ami történt az megtörtént, ezen már nem lehet változtatni. Kivéve ha valahogy vissza forgatjuk az idő kerekét és meg nem történté teszük a dolgokat. Amit igen nehéz lenne végrehajtani... tudtommal. Nem azért vagyunk itt hogy háborút viseljünk a tatárok ellen mert az milyen jó móka és nem azért hívunk ide családtagokat a segítségüket kérve hogy ne hagyjunk ki senkit ebből a jó buliból. Ja és nem is csak abból az önző érdekből vagyok itt hogy kiszabadítsam a lányomat. Még ha ez az egyik megoldás a problémára. Ezt a háborút amit vívunk már család biztonságáért vívjuk itt a rusz földeken. Elmagyarázom hogy miért: A tatárok a lányom és Vylhva vérét használták fel egy rituálé végrehajtásához amit szerencsére sikerült legyengítenünk. Ennek a rituálé segítségével a Carcosa véren keresztül ártani tudnak a családnak. Az átok amit ránk bocsájtottak csak egy gyengített változat volt de írgalamatlan nagy fájdalmakkal jár. Ti akik több ezer mérföldre vagytok innen az átok hatását talán kisebb rosszullétnek éreztétek. Ha az átok teljes erejével csapott volna le ránk nem biztos hogy most élnénk vagy éppen magatehetelenül és bénán kellett volna elviselnünk azt hogy a tatárok elfogjanak minket. Az már mindenki számára fájdalmas lett volna akármilyen messze van. Csak idő kérdése hogy újra elkezdjék a rituálét... Ezért vagyunk még itt hogy kiszabadítsuk a lányomat vagy ha nem tudjuk akkor fájó szívvel mondom ezt de meg kell halnia. Ezzel megfosztjuk a tatárokat attól a lehetőségtól hogy tovább ártsanak nekünk. Én részemről addig nem térek vissza Frankhonba amíg a lányomat élve vagy halva de ki nem szabadítom a tatárok mancsai közül. Grrr!!!
Evoryn Carcosa 2011.01.05. 08:53:50
már megint goromba vagy! A család bőkezűen kárpótolni fog engem a menyegzőm elhalasztásáért és az alkonytünde királynak tett hűségeskümért. Mindannyian tisztában vannak vele, hogy mivel tartoznak nekem; igazán tapintatlanság ilyen udvariatlanul az orruk alá dörgölni.
Ha már fölmerült a gondolata, hogy szövetségeseket keressünk a tatárok ellen, én nem Abu Nuvászt javaslom, hanem a Tolsztovokat – bár ehhez le kéne húzódnotok délre, túl a szemen a pusztákon, egészen a Keleti-Kárpátokig. Régi, nagyhírű, tekintélyes família, és nem hajtottak fejet a tatár hódítók előtt, inkább vállalták a hungárus hűbért. Sohasem voltunk velük rosszban, kislány koromban egyszer még látogatóban is jártam náluk, Orestes bácsival meg Angelique nénivel. És vannak olyan jó varázslók, mint mi; legalábbis az öreg Rogyion Alekszandrovics feltétlenül az volt. A gyermekei arccal lefelé temették el, és a biztonság kedvéért vascövekeket vertek a koporsójába. Én kedves, mosolygós bácsiként emlékszem rá, aki angyali türelemmel viselte, hogy folyton törökmézért nyaggatom.
Tudomásom szerint a családot most Rogyion bácsi unokái vezetik, Jevgenyij és Jekatyerina. Sok odaadó hívem él a kastélyukban; tőlük tudom, hogy tíz éve meggyilkolták özvegy édesanyjukat, mert mindenáron ki akarta házasítani őket – amit semmiképpen nem tűrhettek, hiszen gyermekkoruk óta vérfertőző szerelemben élnek. Ezenkívül mindketten kannibálok, és szegény Jevgenyij valami degeneratív betegségben szenved, ami lassan elroncsolja a testszöveteit. (Jekatyerina viszont teljesen egészséges és módfelett szemrevaló teremtés.) Zörgessetek be hozzájuk bátran, Leonor drágám; ha felelevenítitek a régi barátságot, biztos vagyok benne, hogy meleg fogadtatásra leltek.
Mindenkit csókol:
Evoryn nénétek
Furore Carcosa 2011.01.05. 10:43:39
kriles 2011.01.05. 11:20:06
Ha valaki arra jár, jelentsen be, hogy tiszteletemet kívánom tenni a közeljövőben.
Egyébként rokoni szálak kötnek minket hozzájuk minket? Ungurján, nézz légy szíves utána!
Evoryn! Pókselymet és szőrmét lehet kombinálni? Igazán csináltathatnál Jekatyerinának egy öltözet ruhát, a csodás pókselymet a tatárok lenyúzott és kikészített bundájával ízlésesen összeöltve.
Ungurján! A tatár foglyok közül 1-2-nek a bundáját küld már át Evorynnak! Ha kérhetném a szebbeket!
Köszönöm!
Humungus Carcosa 2011.01.06. 18:22:02
Azért én vigyáznék a házukban. Nem bízok olyanokban, akik a saját vérüket ontják.
Emmanuel Carcosa 2011.01.07. 08:29:35
Nem szeretnék közbeavatkozni, de talán nem kellene elhamarkodottan megkövezni a Tolsztovokat, csak azért, amit szülőjükkel tettek - nem időszerű most családon belüli neheztelést kockáztatni.
Emmanuel
Evoryn Carcosa 2011.01.13. 13:05:34
ne általánosíts a pontos körülmények ismerete nélkül! Az ilyesfajta drasztikus megoldás időnként a legjobb családokban is előfordul, sőt, egyenesen szükségszerű. Kérlek, emlékezz rá, mi történt Kohár Anahiddal! Akkor most ezen az alapon nem bízol se bennem, se a családunk fejében, se a tulajdon nővéredben?
(Ne aggódj, nem vettem sértésnek; tudom, milyen idegőrlő helyzetben vagy ott a tatár pusztákon; az embernek ilyenkor kisebb gondja is nagyobb, mint hogy átgondolja minden leírt szavát.)
Ölel szerető nénéd:
Evoryn
P. S. Ami a rokonságot illeti, elég távoli: te és Leonor kilenced- vagy nyolcadfokú unokatestvérei vagytok a Tolsztovoknak, attól függően, hogy melyik ágon számláljuk.
Emmanuel Carcosa 2011.01.13. 13:10:47
Evoryn Carcosa 2011.01.13. 13:11:26
a szőrmét és a selymet elég nehézkes kombinálni, de kellő szaktudással megoldható. Sajnos azonban a tatárok bundájával a legügyesebb szűcs sem tud mit kezdeni, legfeljebb szőnyegnek vagy ágyelőnek jó. Olyan, mint a hiénagerezna; loncsos és büdös. Szóval, nem a legjobb ötlet hölgyeknek kedveskedni vele. Az ajándék ruhát csak bízd rám nyugodtan, én majd körülnézek itt az erdőben, és kitalálok valami eredetit.
Ölel szerető nénéd:
Evoryn
Humungus Carcosa 2011.01.24. 22:00:48
Nem neheztelünk egymásra bármily félreérthető szó is hagyja el szánkat. És mivel szoros vérségi kötelék köt minket egymáshoz, így nem gondolunk a rosszabbikra amikor kétértelmű megnyilakozást hallunk egymástól. Ugye igazam van?
Eleink számára bevált szórakozás és "szükségszerűség" volt a családon belüli vérengzés. De Ungurján felszólalása óta ennek véget vettünk, hisz Te is tudod.
Ami történt, megtörtént, számomra már elveszett a múlt ködébe, semmivé foszlott. Lelketek tiszta szememben mint a szűzi hó. Tudom, hogy ellenem nem forrong bennetek ártó szándék, hisz a véreim vagytok és bűntelenek. Bármikor meztelen hátam mutatnám felétek, mert hiszek az "új rendben" amit megalkottunk. Tudom, hogy Te is ugyanúgy hiszed és vallod ezt mint én.
De sem a nap, sem a hold, sem az évszázados tölgyek és fenyvesek nem fogják azt látni, hogy beteszem a lábam ennek korcs testvérpárnak az okádéktól lucskos féregvermébe!
Leonor Carcosa 2011.02.19. 16:03:40
Baba Yaga kunyhójából írok, és mi tagadás, elkelne egy kis segítség. Engem majdnem megevett a rohadt macskája, aztán felmosta velem a padlót a szobalány, de még mindig jobban jártam Humungushoz képest, akit a vén banya felakasztott szobadísznek. Ki kéne cserélni valakire, mert ha záros határidőn belül nem szedjük le onnan, a többi sorstársa állapotából ítélve éhen-szomjan vész. Megpróbáltam keresni idebent egy megfelelő alanyt, akivel behelyettesíthetem, de a szobalánnyal való hajbakapásom után inkább felhagytam a kísérletezéssel, mert a végén csak annyit érnék el, hogy én is dögrovásra jutok. Szóval hozzatok valakit kintről, az itteni személyzettel nem lehet kukoricázni; én nem merem elhagyni a kunyhót, mivel nem vagyok benne biztos, hogy vissza tudnék jönni. Beköltöztem az egyik vendégszobába; miután felírtam a nevem a névtáblára, az ajtó beengedett. Pillanatnyilag tűrhetően megvagyok, a sebeim gyógyulnak, ételben-italban nem szenvedek hiányt, csak az idegesít kurvára, hogy a vén banya a hülye illúzióival Carcosa-családtagoknak álcázza az ennivalót. (Most éppen sült Vylhvát eszek.) Szóval, ha egy mód van rá, igyekezzetek.
Leonor Carcosa
Belzador Carcosa 2011.02.19. 17:05:06
A család mindenek fölött:
Belzador Carcosa
Eibon Carcosa 2011.02.19. 17:28:03
Eibon Carcosa
Leonor Carcosa 2011.02.19. 23:02:36
Leonor Carcosa
Vylhva Carcosa 2011.02.27. 16:10:09
Ahogy felépültem, és meglátogattam Evoryn nénémet, mehetünk. Csak tolmácsolásra lesz majd szükség.
Vylhva Carcosa 2011.02.27. 18:41:37
Látom, bajban vagytok. Ha lehetőségem nyílik rá, és engednek a kuzinok a bosszúmnak, megpróbálok segíteni rajtatok.
Egyébiránt, elgondolkoztam azon, és megértettem, mennyire fontos és nélkülözhetetlen az összetartás, a bölcsebbek meghallgatása; azonban senki ne felejtse, a bölcsesség nem kizárólag az öregek sajátja. Az ördög tudja, élnék-e még, ha nem a saját fejem után megyek azon az estén, min utoljára láttalak, nemdebár!
Az igazsághoz tartozik még, hogy ki akartalak engesztelni valamivel, és a bocsánatodat kérnem a „csúf” hasonlatért, amivel illettelek, de akárhogy is forgattam a dolgot, nem találtam semmi kivetnivalót az esetben, miután a minap megtértem kastélyunkba, és lett erőm olvasni a családi levelezést. Tehát, amit mondtam neked, azt nem sértő szándékkal tettem, csupán egy szimbolikus kép volt, a miliődhöz illő keretben. Ugye, ha azt mondják egy EMBER nőről, hogy nyolc melle van, azt senki nem hiszi el! Igazán nem értem, min kaptad fel a vizet; te sem beszélsz szebben, sőt… Ellenben, ha valakit lehülyepicsáznak, az elfogadható a valójában, ezért, sértő.
Mivel nem a legszebb konstellációban emlegetted a picsámat, és anyámét is, a szándékomban állt jóvátételemet becserélted a sértéseidre. Egyszóval, egálban vagyunk.
És láss csodát, milyen vacsorát kapsz kényszerű szállásodon! Talán a sors fintora, talán a lelkiismereted hangja, talán a jövő, de attól tartok, ez a bűnhődésed miattam.
Nem mondom, hogy jó étvágyat, de egyél, mert kelleni fog az erő!
Emmanuel Carcosa 2011.03.05. 11:41:28
Kedveseim!
Lelkemet – ugyanúgy, mint bizonyára a Tiéteket is – nagy örömmel tölti el, hogy Vylhva nagy felelősséget érez a mentőexpedícióban részt vevő, és bajba került rokonaink iránt. Azonban remélem, mindent megtesznek ápolói-gondozói azért, hogy lebeszéljék az újabb mentőakcióban való részvételről, még akkor is, ha bizonygatja, hogy a bosszúszomja nem fogja befolyásolni, és csak a szokásos józan eszére hallgatva fog cselekedni, saját feje után, mint eleddig.
S remélem azt is, hogy erőst beteg kuzinunk az ágyasházba való, kisstílű párnacsatára emlékeztető hisztis veszekedésprovokálásával célt ér, és valóban segít elkerülni Leonornak, hogy beszűkülten, csak a problémára fókuszálva szemlélje az életét és környezetét. A legjobb ilyenkor érzelmileg stimulálni, amire a helyzeten kívüli személyre mutató harag, düh és acsarkodó megvetés valóban az egyik legalkalmasabb érzés.
És egyben most elnézést kérek Vylhvától mindazért, amit Róla gondoltam levele első olvasásakor, amikor még nem jöttem rá, hogy minő cél vezérelte ezen sorok palára vetésekor.
Prusim tihju!
Emmanuel
Ungurján Carcosa 2011.03.05. 11:46:30
Ne aggódj Emmánuel, egy darabig nem fog menni sehova, és ha saját feje után elindulna, akkor szerfölött könnyen, bár kicsit fájdalmasan meg tudom állítani egy egyszerű kis ráolvasással.
Csak hogy értsd, olyan ez, mint tizenkét szekér erdélyi fekete föld érkezése :D
Humungus Carcosa 2011.03.05. 15:16:57
Kérlek Ungurján! Nehogy véletlenül sokszorosítsd azt a ráolvasást, és rimánkodva esedezem, hogy ne küldj véletlenül egy-egy példányt minden frankhoni postacímre belőle!!!
Belegondolni sem merek milyen következményekkel járna drága Ví húgukra nézve...
Paviano Carcosa 2011.03.05. 19:00:04
Kedves virgonc, és perpillanat kevésbé virgonc családim! Nem akarok a kicsinyes tobzódásba nagyon belefolyni, de nem érzitek úgy, hogy Vy, mivel odahagyva saját, személyes poklát, ezzel végérvényesen is bizonyította rátermettségét, érdemét a további élethez, valamint neki mindez bőségest elég volt már a jóból?
Drága, egyetlen Manuelem - te kis huncut! Olyan aranyosan csengnek szavaid, komolyan mondom, téged aranyba kellene foglalni! Mihelyst hazatérek, ezt szíves-örömest meg is teszem, emlékül állítva dicső nagyságod az utókor számára... Ja, el ne felejtsem mondani - semmi bajom nincs azzal, hogy a hitsorosaid mintájára, amint tudtad, te egyből rátetted a virgonc kis praclidat az ÉN örökségemre, ami a Prisius birtokokat, s jövedelmet illeti, ám remélem tisztában vagy vele, hogy hazatérésemkor ezzel kapcsolatban szépen, alaposan el fogunk számolni... és csak számolunk majd, és számolunk, hosszú, fárasztó, lucskos éjszakákon át... (Remélem bírni fogod az iramot, ha már olyannyira elnyűhetetlen vagy.)
Unghurján kuzin! Az efféle ráolvasások hasznos dolgok, magam is alkalmazok effélét olykor, viszont csak óvatosan az adagolással. Vy húgom szívemnek igen kedves, és roppant morcos leszek, ha visszatértemkor nem tudom átölelni, s mint a többieket, a messzi földről magammal hozott ajándékaimmal elhalmozni.
Humungus: Csak gratulálni tudok rekettyés kuzin a spontán akciódhoz, remélem még rügyfakasztás előtt rendeződik sorod! Egyébiránt viszont azt az egyet nem értem, miként képes valaki kommunikálni, létezés, s nemlét határán, magatehetetlenül, saját, sóbálvánnyá vált testének kőbörtönébe zárva...
Itt keleten járja egy mondás: "Aki tud, nem kérkedik. Aki kérkedik, nem tud." ... Nos, minden bizonnyal nagy mester lehetsz...
Paviano Carcosa
Emmanuel Carcosa 2011.03.05. 21:20:21
Először és utoljára figyelmeztetlek: ne felejtsd el, ki vagy, és kivel beszélsz. Sem a kétértelmű orcátlanságodat, sem az egyértelmű fenyegetésedet, sem a tudatos vagy indulatvezérelt félremagyarázásaidat nem fogom eltűrni, mint a pitiző ferdeszeműid, vagy akikkel eddig dolgod volt.
Frankhonba érkezésem oka az volt, hogy segítsek kilábalni a családnak a jelenlegi nehéz helyzetéből, s ennek következménye, hogy ahelyett, hogy saját jól felfogott érdekem szerint személyes anyagi gyarapodásomon fáradoznék, most a család elhanyagolt gazdaságait próbálom átszervezni, hogy ne veszteséget generáló teher legyen, mint eddig, hanem jövedelmet fiadzó javadalom.
Igen, a sajátodnak mondott Prisius birtok tekintetében valóban volt változás, mert a birtokos család ön- és egymáspusztító módon volt szíves kiirtani magát ill. kihalni. Ezután hosszas örökösödési vitára lehetne számítani, aminek okán az akkor jelenlévő kuzinokkal együtt a legkedvezőbb megoldást választottuk, majd átszerveztem a teljesen értelmetlen és veszteséges termelési-szállítási-értékesítési folyamatokat, s az így frissen teremtett jövedelmeket a családi pénzesládák felé irányítottam.
Sajnálom, ha félreinformáltak, vagy ha félreértetted a helyzetet. Nem mentség erre a szememben, hogy messze távol vagy, mert ez önnön nagyságod érzete és hirdetése, valamint saját passziód miatt van, s nem azért, mert ott bármit is tennél a családért, vagy azok tagjaiért, de a szubjektív megítélésem indifferens is. Jó szándéktól vezérelve segítettem a birtok felvirágoztatásában, és az ezzel kapcsolatos ügyek intézésében a továbbiakban is követni fogom a családfői tisztséget betöltő Zászlósúrnak a családi tanács javaslataira alapuló utasításait. Azonban figyelmeztetlek: a továbbiakban tartózkodj a hitsorosaim dehonesztáló megjegyzésekkel való illetésétől, és a velem szembeni tiszteletlen hangvételtől is. Én nem méltatlak, nem ítélkezem és nem is fenyegetlek szavakkal sem, mert Carcosa vagy véredben, de ez nem jelenti azt, hogy mindent el kell tűrnöm, el kell viselnem Tőled.
Élj boldogan!
Emmanuel Carcosa
Ungurján Carcosa 2011.03.06. 11:56:48
Roppant szellemes és kreatív lehet a messzi távolból fenyegetőzni, és bökni egyet azokon, akik családért dolgoznak.
Te morcos leszel? Amíg nem változtatsz a hozzáállásodon, és nem tudsz tisztességesen viselkedni a rokonaiddal, be ne merd tenni a lábad a kastélyba, mert beléd is teszek egy bio-mágikus kapcsolót, amivel akkor tehet bármelyik kuzinod "jégre", amikor épp szellemes, kreatív kedve tartja.
Akik nap mint nap nem küzdenek a családért, úgy látom kezdik elfelejteni atyáink és anyáink végzetét.
Ne aggódjatok, majd én mindenkinek az eszébe vésem, hogy mi a széthúzás, és a családtagok fenyegetésének a zsoldja.
És ha oly rég lennél távol Pavi, hogy elfelejtetted volna ki vagyok, kérdezd meg Evorynt, Leonort és Hellehildet, hogy milyen sorsot osztottam saját anyámnak.
Vylhva Carcosa 2011.03.06. 16:51:21
Megnyugtatok mindenkit, hogy jó ideig nem megyek sehova - nem meghűlés gyötör, amiből hamarjában felépül az ember! Egyébiránt, momentán nagyon is ízlik a pihenés.
Pavikám, de jó hallani felőled! Mindig megmelengeted a szívemet, és mosolyra fakasztasz, ha hírt adsz magadról! Most is gyógyír volt lelkemnek üzeneted.
Esetlegesen ne méltatlankodj az értetlenek megrökönyödésén! Kevesen érzékenyek a szellemed kifinomultságára, azonban ne szomorkodj, én értem a művészetedet!
Ungurján kedves! Nem lehet, hogy túl erős fájdaloműző medicinát kapok? Ugyanis, azt képzelegtem, hogy Cicus a gondolatainkba lát, és frissen szerzett írástudásával a levéltáblára veti azokat. Borzalmacska!
Pihenésre vágyom, nem lázálmokra! Köszönöm!
Ungurján Carcosa 2011.03.06. 22:36:35
Cicussal beszélek, bár makacsnak tűnik ez ügyben.
Leonor Carcosa 2011.03.08. 09:52:14
Amennyire meg tudom állapítani, Humungus nincs rossz bőrben. Cicus megérkezett és gondoskodik róla, közben meg összevissza barangol a kunyhóban – hiába mondtam neki, hogy üljön meg a seggén, mert ha egyszer összefut Dzsazibabával (így hívják a vén banya macskáját), abból rettentő nagy bunyó lesz, és nálam nem ő a favorit. Igyekszek rendszeresen ránézni Humungusra, de nem mindig találok el hozzá, ami azért is rohadt idegesítő, mert ha jól számolom, két szobányira vagyok tőle. De ez a kunyhó kész bolondokháza, még mindig nem tudtam kilogikázni, hogy melyik ajtó mikor hova nyílik. Tegnap például valami istenverte gépházba nyitottam be a tömlöce helyett, ahol leforrázott a gőz és majdnem bedaráltak a fogaskerekek.
Ví: Anyádnak volt picsája, nem? Akkor meg az emlegetése családon belül marad, nincs min megsértődnöd. De ha ez boldoggá tesz, a vasporos jelzőért készséggel elnézést kérek.
Ami meg a kaját illeti, azt nem Vaszilissza hozta. Én választottam ki, én daraboltam fel, én sütöttem meg pecsenyének. És kifejezetten ízlik. Szóval, mi ebben a büntetés? Ne tévesszél már össze Evorynnal, engem nem neveltek úrinőnek.
Leonor Carcosa
Evoryn Carcosa 2011.03.08. 11:51:22
én istennő vagyok, nem úrinő. Az olyan primitív.
Evoryn Carcosa
Evoryn Carcosa 2011.03.08. 12:06:31
Csókol szerető nénéd:
Evoryn Carcosa
Ungurján Carcosa 2011.03.08. 12:49:33
Óriási a különbség egymás elmebajának a tiszteletben tartása, és a széthúzás elviselése közt; amíg én vagyok a zászlósúr, az utóbbinak nincs helye a családban.
Idézném neked Nihilo Carcosát, családunk egyik leghíresebb Krónikását:
"A Carcosák nem azért rendkívüliek, mert mindannyiukat prima materiaból gyúrták, hanem mert képesek a család érdekeit figyelembe véve gondolkodás nélkül kigyomlálni maguk közül a beilleszkedni képtelen, a família számára haszontalan és veszélyes individuumokat."
Tudod mit: Nem kell megvárnod míg Pavi megérkezik; Máris a kastélyba jöhetsz, és felveheted a nadrágot, istennő.
Ha nem tetszik amit mondok, én nem fogok veled vitatkozni, elfogadom a primátusod:
Vox populi,vox Dei, vox Dei, vox populi, ezek szerint.
De ha gondolod, akkor egyenest Paradysba is siethetsz, és vagy tenmagadat, vagy akár Pavit is kihirdetheted az udvarban Carcosa zászlósúrként, hisz te istennő vagy, ő meg bárkit aranyba tud önteni.
Úgy vélem, hogy az egymás tiszteletben tartása, és a nehézségek közös legyőzése, kitartással, fegyelemmel most borult fel annyira, hogy elindultatok azon a lejtőn, amin az eleink.
Ezen az úton nem tartok veletek: inkább Sophiához hasonlóan leszek fekete bárány. Összecsomagoltam ami hozzám tartozik, ne aggódjatok, nem vettem semmi olyat magamhoz, ami nem illet, sőt itt egy leltár is:
Armand
Vartouhi
A tengeralföldi prédikátor
és a Könyvtár
Egyelőre Tengeralföld felé indulunk, midig is vonzott a vándor prédikátorok élete.
p.s.: Természetesen hű maradok a Carcosa névhez.
Declan Carcosa 2011.03.08. 14:06:46
Ölel testvéred,
Declan
Ungurján Carcosa 2011.03.08. 14:32:31
Az istennő szerint bevett hagyomány nálunk egymás elmebajának tiszteletben tartása; vagy ez nekem nem jár, csak az istennőnek és a híveinek?
Alister · http://lemuria.blog.hu/ 2011.03.10. 01:42:51
Nem ismerem Paviano kvalitásait a tényleges cselekvés rögös mezején, így nem tudom megítélni, hogy mennyire kell komolyan venni a fenyegetőzését, vagy mennyire jelent valós veszélyt a családra, de határozottan úgy tűnt az eddigi megnyilatkozásaiból, hogy a többiek számára szerfölött üdvös, hogy a jelenlegi többszörösen kényes helyzetben éppen a Távol-Keleten van, kontinensnyi távolságban az események fősodrától. Gondoljatok bele, hogy milyen mély lenne a lekvár, ha csak ugyanannyi bajt kavarna egységnyi idő alatt, mint szegény Ví (aki megszenvedett ugyan a hibáiért, de ez nem jelenti, hogy hagyni kell, hogy újakat kövessen el)!
A tatárok még mindig nyomulnak, a DiVegák ármánykodnak, Baba Yaga huncutkodik, a khunti válság is csak ideiglenesen lett elnapolva (és akkor az olyan tételekről, mint a családi halállistán szereplő, kihúzásra váró nevek vagy az alpesi családi kastélyt bitorló eleven métely nem is beszélnék) - biztos, hogy most kell ölre menni Paviano hisztijének megítélése miatt?
Tényleg nem akarok beleszólni, csak már úgy megkedveltem a Carcosa-családot, sajnálnám, ha ilyesmi miatt buknátok el ismét...
Ungurján Carcosa 2011.03.10. 13:06:07
A blog történetében még nem fordult ilyen eset elő, sajnálatos, hogy ezzel az eszközzel kellett élnünk. Reméljük, többet nem lesz szükség hasonlóan drasztikus lépésre.
Alistertól a blog szerkesztői itt szeretnének elnézést kérni a sajnálatos eseményért.
Paviano Carcosa 2011.03.10. 13:43:46
P.
kriles 2011.03.10. 14:19:04
A blog nem kezelőfelülete nem teszi lehetővé, hogy egy hozzászólást részben moderáljunk, csak egészben. Mivel volt a bejegyzésben olyan rész, ami nem volt "megfelelő" így kénytelen voltunk teljes egészében eltávolítani.
Sajnálom, hogy úgy érzed, hogy mindez ellened szól, de hidd el, ha bárki más fenyegette volna meg az olvasónkat, annak is bejegyzése is moderálásra került volna.
Való igaz, sértő nem volt benne, csak fenyegető...
Az általad emlegetett SÖTÉT Nagyúr pedig nem önhatalmúlag döntött, hanem a szerkesztők közösen döntötték el.
A hisztérikus viselkedés, úgy érzem, nem ránk szerkesztőkre jellemző. DE! Mivel a blog az én szellemi termékem is, nem engedem, hogy mások flame játszóteret csináljanak belőle. A szerkesztő én vagyok, ez nem demokrácia, és én döntök, hogy mi az ami megjelenhet a blogon, és mi nem.
Igaz ez a kommentekre is! Ha valami nem odavaló, azt törlöm. Jelzem így működik minden weboldal, ahol hozzá lehet szólni... Moderálják!
Az olvasóktól még egyszer elnézést, a közjátékért!
Jeff
Creep 2011.03.10. 15:05:57
@Paviano "Egyszerűen, a kedves moderátor lecsúszott a mentál-csavarios színvonalra agyban"
Ezzel mit is akarsz mondani?
Alister · http://lemuria.blog.hu/ 2011.03.10. 23:46:05
Furore Carcosa 2011.03.11. 15:49:59
Szintén totál off. Ne vedd magadra, a flém itt már családon belül ment. Nem fog előfordulni többet.
Belzador Carcosa 2011.03.11. 18:39:06
Nos, amennyiben a de jure helyett megelégszünk a de facto birtoklással, az örökösödési per igen sokáig elodázható. Elvégre hullák nincsenek. Csak annyi kellene, hogy Ungurján átszabjon két élő testet a Prisius testvérpár hasonlatosságára, a többit én majd megoldom.
A család mindenek fölött:
Belzador Carcosa
Ungurján Carcosa 2011.03.11. 19:25:41
Kicsinyt lassan haladunk Tengeralföld felé gyalogosan, de töretlen a lelkesedésünk. Családunk jó hírnevét próbálván öregbíteni a városka vezetőihez és polgáraihoz méltóságteljesen, ugyanakkor szívélyes barátsággal és segítő szándékkal viszonyulunk. Miután a mise után a főtéren tartottam egy kis beszédet, kihangsúlyozva közemberek és a nemesek hasonló felelősségét az ország boldogulása iránt, példamutatóan (miszerint egy Carcosa soha nem rest bekoszolni a kezeit, ha az ország és a nemzet szekerét kell tolni) részt vettünk a város karitatív munkájában az ispotályban.
Mindenkit üdvözöl: Ungurján
p.s.:Belzador, drága Belzador, biztos elkalandoztál valamerre amikor távoztam; de már nem lakom a kastélyban, a labort pedig nem tudtam elhozni a hátamon.
Declan Carcosa 2011.03.11. 19:30:02
Emmanuel Carcosa 2011.03.11. 19:45:54
Annak idején, amikor jelenlétünkben a Prisiusokat kiirtó családi tragédia kiteljesedett, valamennyien abban egyeztünk meg, hogy a hosszadalmas és talán kétes kimenetelű örökösödési per helyett azt a megoldást választjuk, amit javasoltál, azaz legalább egy Prisiust látszólag életben tartunk. Örülök, hogy segítenél ennek leghihetőbb megvalósításában. Köszönettel,
Emmanuel
Emmanuel Carcosa 2011.03.11. 21:28:55
Nagy örömmel tölti el szívem, hogy önként vállalnál magadra ilyen nagy és komoly feladatot, annak minden felelősségével és nehézségével. Különösen nagy lemondásra való készségre utal ez a Te személyed esetében, hiszen ez hazád és klánod elhagyására kényszerítene, ami tagadhatatlanul nagy áldozat. Remélem, hogy amennyiben Ungurján döntése megmásíthatatlannak bizonyulna, a család megtalálja a méltó utódját sajnálatos és kényszerű távollétedben is.
Imádkozik Értetek,
Emmanuel
Declan Carcosa 2011.03.11. 21:54:17
Jól esik a dicséret, de nem érdemlem. Pusztán annyit akartam közölni, hogy ha ott lennék, vállalnám a posztot ideiglenesen, amíg hivatalosan meg nem választunk valakit Ungurján helyett. A klánom egyelőre jól megvan, ahogy a híreket kapom; odafigyel rájuk az, akit a magam helyére állítottam. Természetesen szívesen visszatérnék már közéjük, de a család az első. Nem akarok zászlósúr lenni, mert, ahogy azt mondtad is, az elszakítana a klánomtól. Ugyanakkor a család az első! Úgy gondolom, Tatárföldről visszatérve még a kontinensen tudok maradni, ha Ungurján tényleg nem tér vissza, és új zászlósurat kell választanunk. Szívből kívánom azonban, hogy jöjjön vissza, mert ez a feszültség most igazán nem hiányzik, és nem hiszem, hogy ezt kellene a külvilág felé mutatnunk. A Felföldön ilyenkor, a meggyengült vezetés idején szoktunk lecsapni az ellenséges klánokra - jelzem, nagy sikerrel. Cú Chulainn szelleme óvjon engem attól, hogy valaha is a klánom és a családom között kelljen választanom.
Ölel testvéred,
Declan
Emmanuel Carcosa 2011.03.11. 22:03:32
Az, hogy hol tartózkodsz éppen, nem lehet akadálya annak, hogy választó és választható légy - előző levelem lezáró szavaimat így értettem. Ugyanakkor nem tartom annyira sürgetőnek a kérdést, tekintettel arra, hogy a külvilág, az Udvar felé a képviseletünk folyamatos a zászlósúr fizikai távollétében is, a családon belül pedig a zászlósúr személye nem olyan meghatározó, mint a klánotokban a vezér - sajnos. Ha így lenne, nem alakult volna úgy, ahogy alakult most szegény és általam tisztelt Ungurján nagyúrral.
A dicsérő szavaimat pedig nem úgy mérem hosszú rőffel, mint a súlytalan selymet a rőfös, hanem őszintén gondolom, de a szavaim mögöttes tartalma is fontos, kedves kuzin.
Tisztel,
Emmanuel
Evoryn Carcosa 2011.03.12. 09:38:52
Ha nem tetszik amit mondok, én nem fogok veled vitatkozni, elfogadom a primátusod:
Vox populi,vox Dei, vox Dei, vox populi, ezek szerint.
De ha gondolod, akkor egyenest Paradysba is siethetsz, és vagy tenmagadat, vagy akár Pavit is kihirdetheted az udvarban Carcosa zászlósúrként, hisz te istennő vagy, ő meg bárkit aranyba tud önteni."
Ungurján drágám,
te hisztizel. Igen helyesen tetted, hogy lemondtál a zászlósúri tisztségről, ilyen szélsőséges lelkiállapotban nem vagy alkalmas a család vezetésére. Az ironizálásod roppant mulatságos, főleg mivel saját magadból csinálsz bolondot. Az igazság megszállottjaként te tudod a legjobban: az én istennő mivoltom nem üres titulus, hanem tapasztalati tény. A híveim számára ugyanolyan mindenható és kifürkészhetetlen vagyok, mint az embereknek Allah vagy Jehova. Nagyságrend kérdése az egész, tudod.
Csókol szerető nénéd:
Evoryn Carcosa
Evoryn Carcosa 2011.03.12. 09:45:49
Emmanuel drágám,
ilyen esetekre vannak bizonyos automatikusan életbe lépő jogi procedúrák, amiket a jelek szerint te nem ismersz (ami nem baj: elvégre nem a te dolgod), Rigorel kuzin viszont szerencsére igen. A zászlósúr halála, lemondása vagy tartós akadályoztatása esetén a cím ideiglenesen a család szeniorára száll, aki az új zászlósúr megválasztására összehívja a Carcosa nagytanácsot. Semmi akadálya annak, hogy Declan jelölje magát a posztra; hogy elnyeri-e, az a nagytanácson személyükben megjelenő családtagok szavazásától függ majd.
Csókol szerető nénéd:
Evoryn Carcosa
Evoryn Carcosa 2011.03.12. 09:49:45
Emmanuel drágám,
a zászlósúri tisztet nem lehet csak úgy fel- meg levenni, mint egy harisnyát. Aki egyszer lemond róla vagy a családi tanácsban megfosztják tőle, az soha többé nem viselheti.
Csókol szerető nénéd:
Evoryn
Evoryn Carcosa 2011.03.12. 09:54:28
"Az, hogy hol tartózkodsz éppen, nem lehet akadálya annak, hogy választó és választható légy..."
De igen. Szavazni csak személyesen lehet, a Carcosa kastélyba összehívott nagytanácsban; aki nem jelenik meg rajta, nem gyakorolhatja a szavazti jogát. A jelöltségnek viszont nem szükségképpen feltétele a személyes jelenlét - bár a távollevő jelölt természetesen nem szavazhat, se magára, se másra.
Mindenkit csókol:
Evoryn Carcosa
Declan Carcosa 2011.03.12. 09:55:15
Nem akarok zászlósúr lenni, de megnyugtattál az "öröklés" kérdésében. Tehát van ideiglenes zászlósúr, és nekem ez a fontos. Még akkor sem akarnám jelöltetni magam, ha ezt a posztot a Felföldről is betölthetném. Nem vagy politikus, ezt tudjátok, sem diplomata, vagy ékesszóló költő. Rövidre fogva: nem kenyerem a beszéd.
Ölel testvéred,
Declan
Emmanuel Carcosa 2011.03.12. 14:57:08
Értem. Alig várom életem első zászlósúr-választó családi nagytanácsát. Biztosan remek mulatság lesz.
Emmanuel
Ungurján Carcosa 2011.03.12. 14:57:12
Attól még hogy a pókoknak olyan vagy, mint az embereknek Jehova vagy Allah, attól még nem vagy isten.
Ez pont olyan, mintha belelépnél egy hangyabolyba, és onnantól "Világok Pusztítója" feliratú zászlót hordatnál magad után; szánalmasan görcsös :)
Ungurján Carcosa 2011.03.12. 16:56:28
Nos igen, én már csak ilyen vagyok. Paviano is megmondtam hogy a "nyolcéves kishúga" sem hisztizik így, miután lehülyézett engem és az MCS-t is.
Elnézést kérek mindenkitől a "hisztériás rohamomért", majd ezentúl rendesen beveszem a patikaszerem.
Leonor Carcosa 2011.03.15. 12:25:21
Evoryn istennő egy elkényeztetett, beképzelt picsa, de egyvalamiben igaza van: nem vagy alkalmas a család vezetésére. Ez már a cahorsi eset után egyértelműen látszott, amikor fél Frankhon azon röhögött, hogy a Carcosa zászlósurat lepuffantották egy vacak falusi kocsmában. És ennek kapcsán ki hazudozta le helyetted a csillagokat az égről, nehogy folt essen a fennkölt igazmondó híreden? Hellehild meg William meg a többi Paradysbe harsonázott családtag. Más faszával verni a csalánt, ahhoz nagyon értesz, kisfiam – csakhogy nem ezt hívják uralkodásnak.
Ha válaszolsz, ajánlom, hogy szordínóban fogalmazz. Mivel lemondtál a zászlósúri rangról, érvénybe lép veled szemben a szenioritásom; és nehezen viselem, ha a kölykök pimaszkodnak velem. Ví: hivatkozhatok rád megerősítésül?
Leonor Carcosa
Hellehild Carcosa 2011.03.15. 12:28:16
kriles 2011.03.15. 12:36:08
Nyugalom, ez a csapkodás sehova se vezet. Ungurján hibázott, ezt el kell ismernie, ismernünk, de hogy újra és újra belerúgjatok, annak semmi értelme.
Ne a múlton keseregjünk, mert abból csak az lesz, hogy a választás arról fog szólni, hogy ki mit csinált rosszul.
Az a feladatunk, hogy egy fennálló problémát megoldjunk, és nem azon veszekednünk, hogy mi vezetett ide.
William
Aldimar Carcosa 2011.03.15. 12:56:07
Úgy néz ki a szerencse mellénk szegődött. A folyón lefelé hajózva találtunk egy kis halászfalut aminek a temploma alkalmas arra hogy Eibon felrajzolja a varázsköreit és rajzolatokat ne zavarhassa meg senki és semmi.
Igaz ehhez meg kellett védenünk a falut egy tatár portyázó seregtől. Sikeresen szétvertük a túlerőben levő tatár sereget. Declan-nal és Eibonnal és Valdemar-ral nagyon ütőképes csapat vagyunk. Sajnos a főnököt nem sikerült elkapni mert visszavonult és csak nagy áldozatok árán sikerült volna elfogni.
Leonor néném!
Kitartás, ahogy Eibon kész van a rituáléval és megnyitja a kaput indulunk a Szürke Pusztákon keresztül hozzád.
Aldimar
Alister · http://lemuria.blog.hu/ 2011.03.15. 13:08:14
Aldimar Carcosa 2011.03.15. 13:16:23
Most éppen Baba Yaga kunyhójába tartunk Kadath-i Pusztákon keresztül hogy kiszabadítsuk Humungus-t a "börtönéből". És Leonort és Humungust kihozzuk a kunyhóból. Ja meg Cicus-t is.
Aldimar
Leonor Carcosa 2011.03.15. 14:59:13
De ti jösztök és nem hagytok cserben, ellentétben másokkal. Nem fogom elfelejteni: tartozom nektek. Öröm látni, hogy nem veszett még ki a családból a vér és a virtus.
Ami pedig a másik témát illeti...
Leonor Carcosa 2011.03.15. 15:01:44
Mi a zászlósúr dolga? Hogy bástya és irányfény legyen; vezérlő akarat, amely összefogja a családot; hogy célt mutasson, érdekeket egyeztessen, beossza az erőforrásainkat; hogy válság esetén áttekintse a helyzetet, felmérje a szanaszéjjel jelentkező problémákat, megszabja a prioritásokat, és keményen – de nem önkényesen – kézben tartsa az irányítást. Ahogyan most Rigorel csinálja, parancsolj tanulmányozni; ha ő is indulna a posztért, nem csak ügyvivőként, eszemben se lett volna feliratkozni a listára.
Ezzel szemben mit művelt ez a rossz fasz, aki a jövőt ugyan látja, de hogy az orrán túl mi van, azt nem? Itt ülök ebben a szar kunyhóban, strázsálom az élet-halál között lebegő öcsémet, a körmömet lerágom az idegtől, hogy édes Kunigunda, csak azt add, hogy Eibonék időben ideérjenek; közben, mert hogy csak ülök és várok, mindenféle jár a fejemben, például Aldimar lányáról a tatárok fogságában, meg arról a Carcosák ellen szőtt vérmágiáról, ami Szmut alatt szinte minden porcikámat összetörte. Én ugye, a magam bunkó szemszögéből, úgy látom, hogy ez itten elég nagy lószar a pofánkba.
Ezzel szemben mit tart a legfontosabbnak a zászlósúr? Először is, hogy Emmanuel védelmére keljen és legorombítsa Pávit, a teljes zászlósúri szigort megvillantva egy olyan személyes balhéban, ami még csak beleszólást sem igényelt volna. Emmanuelnek odasóztak egyet, na és? Minek ide a családfő? Emmanuel talán a saját erejéből nem tud védekezni és visszaütni? Dehogynem, baszd meg. Én azon csodálkozom, hogy nem sértődött vérig, amiért ilyet feltételeztek róla.
No, erre Evoryn istennő kikérte magának, hogy a zászlósúr egy teljesen piti és szükségtelen konfliktusban az ő megkérdezése nélkül az ő nevével példálózzon, amiben kivételesen abszolút igaza volt, én is ugyanígy vagyok vele. Két szeniort csak úgy hoppra belerángatni Pávi megfenyítésébe, amikor az egészbe eleve bele se kellett volna ugatni, bunyózzák le ők egymás közt Emmanuellel… Hát megáll az eszem. És mi jött ezután? Kiborulás, lemondás, visszatáncolás; hisztérikus kirohanás, mint József Putifárnétól; védelem nélkül a kastély, vezető nélkül a család; csődüljön mindenki vissza a nagytanácsba.
Még egyszer hangsúlyozom: mindez, miközben én a körmömet rágva ülök az életveszélyben forgó öcsém mellett, és várom a család segítségét. A zászlósúrnak ez ennyit számított, ni: ujjpattintást, baszd meg, rigófüttyöt! Fontosabb volt neki a maga sértett önérzete!
Ez nem zászlósúr, ez az elfuserált alak. Ez takony, nímand, senki, lófasz. Ünnepélyes ígéretet teszek: a kastélyban, a nagytanács megnyitása előtt, én elkapom a nyomorultat és addig fogom ütni-verni, amíg kék-zöld nem lesz és révedés nélkül sem lát egyebet, mint csillagokat. Nem kell félni, nem sértek törvényt: hagyok belőle eleget, hogy szavazni tudjon. Ha az ügyvivő zászlósúr a drága jó szívemre apellál, talán annyi engedményt teszek, hogy nem a szövetséges családok megfigyelői előtt törlöm fel vele a padlót.
Leonor Carcosa
Rigorel Carcosa 2011.03.15. 15:14:48
Amennyiben a személyes nézeteltérést a nyilvánosság teljes kizárásával rendezitek, és egyikőtök sem használ letális módszereket, illetve nem folyamodik harmadik fél segítségéhez, a párviadalnak nincs akadálya. A döntőbíró, mint ilyen esetekben szokásos,Hasdrubal öcsém, a család bajnoka.
Rigorel Carcosa
kriles 2011.03.15. 15:38:17
Teljesen megértelek, és sok igazság van abban, amit leírtál, de egy valamit meg kell értened. A személyes érintettség miatt nem látsz tisztán, és jelenleg csak a tehetetlen düh az, ami belőled szól. Egy jó Zászlósúrnak/Zászlósúr jelöltnek ezt a problémát globálisan kell látnia, és nem alacsonyodhat le a személyes sértettség szintjére. A család érdekei mindenek felett!
Ungurján büntetése a Családi Tanácsra és a Zászlósúrra tartozik, bárki is az. Ha holnap Rigorel bácsikám - mint ügyvivő Zászlósúr - átkot bocsát Ungurjánra, egy szavam sincs ellen.
Ha a megválasztott Zászlósúr 1-2 hónap múlva kiszabja a büntetést, egy szavam sincs.
Ha te leszel az, és arra ítéled, hogy kiadósan elvered, úgy tízszer-hússzor, egy szavam sincs.
De ezzel most csak annyit érsz el, hogy a család tagjai azt látják, hogy egy őrjöngő hárpia - már megbocsáss a jelzőért -, agyba-főbe rugdossa a lemondott Zászlósurat!
Ezzel akarsz rég nem látott rokonok előtt "tetszelegni"? Mit szólnak majd a Sandalfónok, vagy Paulinus, esetleg Rodope gyermekei.
Én megmondom neked... Azt fogják mondani, hogy ezek nem változtak semmit, és hogy minek jöttünk ide.
Gondold át kérlek, és bízd a büntetést a Tanácsra és az Zászlósúrra.
William
Evoryn Carcosa 2011.03.15. 16:50:14
nem volt egyszerű, de a híveim megtalálták a lányodat. Egy romba dőlt erősségben őrzik, a tatár birodalom mélyén, valami sivatagban. Ennél pontosabban nem tudtam azonosítani - tény és való, a híveim nem túl okosak, pusztán közvetlen érzékszervi benyomásokra hagyatkoznak -, de ha Ungurján hajlandó együttműködni velem, a mappáiban meg a földabroszaiban biztos megtaláljuk.
Ez az információ az egész család érdekeit érinti, tehát nem várok és nem is várhatok tőled perszonális viszonzást. De ha visszatérsz a kastélyba és rám szavazol, ígérem neked, hogy - akár én leszek a zászlósúr, akár nem - személyesen foglak támogatni a lányod kiszabadításában.
Erre, nyilván belátod, a híveim önmagukban képtelenek: csak annyi telik tőlük, hogy megfgyelés alatt tartsák. Illetve, még valami.
Bármikor meg tudják ölni, ha ez elkerülhetetlenné válik: nagyon legyengült a szervezete. Ezzel a végletes lehetőséggel természetesen csak a te kimondott kérésedre, sőt felszólításodra élek.
Csókol szerető nénéd:
Evoryn Carcosa
Aldimar Carcosa 2011.03.15. 18:19:13
Nagyon hálás vagyok a fáradozásaidért, és hogy ilyen hasznos információt sikerült szerezned.
De mint írtad nagyon legyengült a szervezete. Tartok attól hogy ha most Humungus kiszabadítása után én is visszatérnék a kastélyba a többiekkel Declan hajóján utazva. Ez kb 3 hét utazás utána a válassztás ami lehet hogy 2-3 hétig is lehúzódhat. Ezután még 3 hét minimum az út vissza.(Szerintem a Tatárföldek még hosszabb út lenne). Tehát vegyük úgy hogy eltelik 9 vagy 10 hét, ennyi idő alatt a lányom legyengült szervezete nem biztos hogy ennyit kibír vagy éppen tatárok úgy döntenek, hogy mégsincs rá szükség és megölik. Nem fogok visszamenni és utánna megint ideutazni. Ez nekem nagyon nagy időkiesés lenne. Amúgy is legalább 2 hónap mire ideér Ibramel az Újvilágból lehet addigra visszaérek.
Ha addig sikerülne pontosabb információt megtudnod a lányom hollétéről azt nagyon megköszönném.
Aldimar
Declan Carcosa 2011.03.16. 12:13:35
Végre egy hír, ami a gyakorlatban is hasznos. Aldimar tegyen ígéretet, hogy rád szavaz, te meg segíts ki minket a lánya megtalálásában. Kizárt, hogy Ibramel hamarabb a kontinensre érjen, mint hogy mi megtaláljuk a lányt. Utána teperünk vissza az égi szekeremen. Ha minden kötél szakad, Eibon még mindig vissza tud minket vinni pillanatok alatt, ha jól értem. Bár én nem akarom felügyelet nélkül hagyni a hajómat.
Aldimar: Vélemény?
Ölel benneteket testvéretek,
Declan
Declan Carcosa 2011.03.16. 16:41:52
Mi az, hogy visszavertük a tatárokat! Ízzé-porrá zúztuk őket! Miszlikbe aprítottuk mindet, és a vérükben fürödtünk! Csontot, húst, inakat és páncélt zúztunk mázsaszám! Majd Aldimar részletesen is beszámol az eseményekről, de akkor is! Eibonnal, Aldimarral és Valdemarral igazán ütőképes kis csapatot alkotunk, és tisztességgel megtámogattak minket fiaim, és a rusz parasztok is. (Pár idiótát kivéve, de azok már halottak. Elvégre a faszért a földön lévő ellenfelet döfködik, amikor a többi meg rohamoz.) Most megtanulták a mocskos kutyafejű, bolhás dögök, hogy hol lakik az atyaúristen! Carcosák, előre!
Vylhva Carcosa 2011.03.16. 19:12:45
Látom, durván kardélre hánytátok a dögöket. Véreső: milyen kár, hogy nem mártózhattam meg benne!
Kemény fickó lehetsz Declan!(Természetesen, a többiek se parfé, de velük már találkoztam.) Megtapogatnám az izmaidat, azonban ahhoz vissza kell térned épségben! A küzdelmek sava-borsa most következik - ha jól sejtem.
Evoryn Carcosa 2011.03.17. 16:12:43
a híveim homoksivatagot jeleztek, nem sztyeppet vagy pusztát. Tehát valahol messze túl a Rifei-hegyeken, vagy lenn délen, a régi kalifátus területén. Ehhez képest eltörpül az a távolság, ami téged most a kastélytól elválaszt. És ismételten hangsúlyozom: a tatár birodalom szívében. Eszemben sincs alábecsülni a képességeidet, de légy reális: ha egyedül vágnál neki, vagy a fiaddal kettesben, soha nem érnél oda élve, áldozatod csupán értelmetlen veszteséget hozna a családnak.
A lányod kiszabadítása gondos stratégiai tervezést igényel, és az erőforrásaink masszív összpontosítását. Egyéni rögtönzésekkel, ahogy az utóbbi időben Leonor csinálta a tatár fronton, csak ismételt pofonokba futnánk bele. (Illetve inkább taglócsapásokba, ha abból indulok ki, hogy eddig csupán a határvidékükön mozogtunk, most meg egyből mélyen a hátországba mennénk.) A lányod nincs közvetlen életveszélyben, a tatárok nagyon ügyelnek rá, mert Vylhva szökése óta pótolhatatlan kincs számukra: attól gyengült le, hogy folyamatosan csapolják a vérét. És különben sem hinném, hogy az lenne most a legfontosabb dolguk, hogy a Carcosákkal foglalkozzanak. Elfoglalták egész Tóföldet, alávetették az utolsó független rusz részországot: egyelőre leköti őket a hódításaik konszolidálása.
Másfelől, az egész csapda is lehet. Nekem kicsit gyanús, hogy a híveim éppen most találták meg a lányodat, Ví sikeres szökése után. A tatárok biztosan tanultak az ő esetéből – sok mindent lehet mondani rájuk, de azt nem, hogy nincs meg a magukhoz való eszük –, a második ütőkártyájukra már jobban fognak vigyázni, föl lesznek készülve rá, hogy az ő kiszabadításával is megpróbálkozunk. A Carcosák vére, amit a lányodból lecsapolnak, gyilkos fegyver a kezükben ellenünk. Én Khuntban voltam, amikor először bevetették, és még így is majd széthasadt a fejem, meg iszonyú görcsök jöttek rám, mivel épp menstruáltam. El sem tudom képzelni, mit éreztetek ti ott, a helyszínen. Mi van, ha csaléteknek rakták ki a lányodat a híveim elé, és amint megjelenünk a kiszabadítására, megint ránk sütik a vérmágiájukat? Ezt nagyon alaposan át kell gondolni; a sietség, a kapkodás katasztrófához vezethet.
Csókol szerető nénéd:
Evoryn Carcosa
Leonor Carcosa 2011.03.17. 16:20:36
Leonor Carcosa
Nichien Carcosa 2011.03.17. 16:22:08
Nichien Carcosa
Evoryn Carcosa 2011.03.17. 16:22:58
az elképzelésed tetszetős, csak az vele a bökkenő, hogy az árvák vére is Carcosa vér, és ha rajtavesztenek az akción, a tatárok csurig tölthetik vele az áldozati üstjeiket. Továbbra is azt mondom: csak nyugodtan, higgadtan, semmit nem elsietni. A gyors reagálás általában előny, jelen esetben azonban súlyos következményekkel fenyegető elhamarkodottság lenne.
Csókol szerető nénéd:
Evoryn Carcosa
Emmanuel Carcosa 2011.03.17. 16:23:09
Az Aldimar leányának kiszabadítására tervezett, jól átgondolt akciók megszervezésének alaposságához elengedhetetlen a család egyetemleges és sajnos szűkös, masszívan összpontosítható erőforrásainak tételes ismerete. Ennek elősegítése érdekében ezeknek a listáját a regnáló zászlósúrnak és a krónikásnak archiválásra megküldtem. Amennyiben személyes erőforrásaitokból e cél elérésére felajánlással tudtok élni, ezt bármikor meg tudjátok tenni képességeitek és szándékaitok fényében. Azt Aldimar bizonyára személyes szívességként örömmel fogadja el.
Ezzel segítve az akciók szervezését, maradtam,
Emmanuel Carcosa
Declan Carcosa 2011.03.17. 17:43:41
Most, hogy hozzád szólok, próbálom a te szókincseddel megfogalmazni üzenetem.
Nem gondolod, baszd meg, hogy kibaszott pofátlanság Carcosa-véren szavazatot vásárolni, he? Kurvára mindegy, ki lesz a zászlósúr/madam (ehh...), KUTYA KÖTELESSÉGE segíteni kihozni onnan Aldimar lányát. Már csak azért is, mert a vérével a tatárok mindannyiunknak árthatnak! Én, Declan Carcosa, leszarom, ki mit mond erre, és vállalom, hogy amennyire erőmtől telik, és amennyiben felföldi (klán)ügyeim haza nem szólítanak, minden segítséget megadok Aldimarnak a lánya kiszabadításához. Már csak azért is, amin eddigi utazásaink során eddig keresztülmentünk. Ezt a Carcosa-vér nevében elvárom minden családtagtól; pénzbeni, erőbeli, akármilyen segítséget! (Mondom, az a vér fegyver. Ellenünk. Ha már a rokoni szeretet nem hat, hát legyen a józan ész, ami rávezet titeket a helyes útra.) Félreértés ne essék, jól tudom, hogy sokan segítettetek már. Ez jó, helyes, de nem elég. A zászlósúr/madam megválasztása nem lehet ürügy, sem kibúvó ezen támogatások megvonására. (Kezdek úgy fogalmazni, mint Rigorel bácsi. Ne vedd sértésnek, Rigorel.)
Arról nem is beszélve, Leonor, hogy most megyünk kimenekíteni téged ALDIMARRAL. TE tartozol NEKI, és NEM fordítva.
Ölel fivéretek,
Declan Carcosa
Aldimar Carcosa 2011.03.17. 21:16:22
Ne ragadjon el az indulat, Leonor nénénk miatt! Semmi kedvem ahhoz hogy a viszontlátás öröme megint pofozkodásba illetve fejelésbe torkoljon mint a múltkor.
Evoryn és Leonor gyakorlatilag ugyanúgy a szavazatomat akarják. Leonor direkt módon csinálja Evoryn pedig finomabb stílusban teszi ezt. Mivelhogy a lányom kiszabadításának támogatásásval tudnak rám nyomást gyakorolni, ezt ki is használják.
Aldimar
Aldimar Carcosa 2011.03.17. 21:27:55
Eddig csak az igéreteket hallottam ha az egyikőtökre szavazom akkor attól kapok segítséget.
De mi van ha nem szavazom rátok (vagy akire nem szavaztam) akkor az lesz a válasz hogy: "Aldimar nem szavaztál rám ezért nem segítek a lányod kiszabadításásban?"
Az az igazság hogy Declannal ellentétben én egyáltalán nem csodálkozok rajta hogy a lányom kiszabadításának támogatásásval próbáltok befolyásolni engem a szavazással kapcsolatban hiszen Carcosák vagyunk. Ettől függetlenül mindkettőtöket szeretem hiszen a nénéim vagytok. Nem tetszik az hogy választanom kell köztetek. De az főleg nem tetszik hogy csak egy szavazócédulának vagy szavazógolyónak tartottok perpillanat.
Aldimar
Declan Carcosa 2011.03.17. 21:34:58
Megyek, leiszom magam a maradék whiskymmel, amíg Eibon befejezi a rajzot. Lássuk, bírja-e a sztarec a szeszt!
Aldimar Carcosa 2011.03.17. 22:10:02
Természetesen hálás vagyok a segítségedért és hogy kitartasz mellettem. De ahogy írtam az előbb azért hogy nem csodálkozom nénéim szavain attől még nem értek velük egyet.
Declan Carcosa 2011.03.18. 14:02:37
Emmanuel fivérem!
Volnál oly jó, és elszalajtanál a Felföldre egy hajót, hogy hozzanak pár hordó whiskyt nekünk a választásra? Előre is köszönöm!
Ismét más.
Tud még valaki ilyen mágikus palatáblákat készíteni? Ha igen, volna rá mód, hogy a klánomhoz eljuttassunk egyet? Azt se bánom, ha csak velem tudnak majd kommunikálni, de igazán fontos lenne a hazai ügyeim szempontjából.
Ölel fivéretek,
Declan
Emmanuel Carcosa 2011.03.18. 14:20:25
Próbálom egyszerűen megértetni Veled, mert tudom, hogy nem vagy járatos a pénzügyekben és a kereskedelem rejtelmeiben. Hajóink a tengereket járják, és fontos kereskedelmi tevékenységet végeznek, jó előre lekötött kauciók, kontraktusok szerint, amik alól ha kivonjuk hajóinkat, nem csak pénzt veszthetünk, de jó hírünket és koncessziós jogot is. Szívesen küldeném saját utazásomat szolgáló hajómat italodat elhozandó Tiéidhez, azonban sajnos az a Frankhonba érkezésem közben a Szikelióta Kalifátus partjainak közelében elsüllyedt, s azóta óvakodtam az olyan felesleges kiadásokkal megterhelni kincstáramat, mint a pótlása. Természetesen, ha van valakinek szabad kapacitással bíró személyes hajója, javaslom, jelezze Neked a helyzet könnyebb megoldására.
Remélem, ez az égető gond hamarosan megoldódik. Ezen reményben maradtam kuzinod,
Emmanuel
kriles 2011.03.18. 14:37:59
Ugyan whiskeyvel nem tudok szolgálni, de egy pár hordó gyiloklián bor akad a kastély pincéjében. Tudom hogy nem helyettesítheti az "isteni nedűt", de ha a megkóstolod, rájössz, hogy Damien kuzin igencsak kitett magért az első fejtés idején.
Ugyan még kicsit hers, és vad, már most érződik rajta, hogy pár év sötét és hűvös pince, csodát fog tenni az ízével és az aromájával.
Javaslom hogy némi kecskesajttal és almával fogyaszd, mert a Khuntban oly jellegzetes füstös aromát az hozza ki a legjobban.
William
Declan Carcosa 2011.03.18. 14:58:49
Kár. Azért köszönöm a válaszodat.
William testvérem!
Ha az a lőre van olyan erős, mint amilyet Aldimarral ittunk a tatárföldi óriásoknál, akkor valahogy majdcsak kibírom, míg hazaérek. Azt az almás-sajtos hülyeséget meg hagyjad annak, akinek erre fáj a foga. Nekem és a fiúknak inkább néhány disznót húzass a tűz fölé. Ha már bort kell inni, akkor ahhoz hús is jár, nem?
Ölel benneteket testvéretek,
Declan
Rufio Carcosa 2011.03.18. 19:03:52
Ugyan még nem ismerjük egymást, de már régóta vártam, hogy összefussunk. Ugyan én nem ismerem azt a "viszkit" vagy mit, de a hajónkra felguríttattam pár hordóval a helyi pálinkák legjobbjaiból. Talán van olyan méregerős mint a szlavón óriások szesze.
Meglátjuk.
Declan Carcosa 2011.03.18. 19:55:43
Köszönöm az előrelátásodat. Meglátjuk, mit tudnak azok a pálinkák. Ha más nem, hát összekeverjük a khunti borral, és azzal kenegetjük a torkunkat. A whiskyt meg majd megkóstolod, mikor a Felföldön jársz. Ha bírod a szeszt, vedd úgy, hogy meg vagy hívva.
Ölel testvéred,
Declan
Emmanuel Carcosa 2011.03.18. 20:36:04
Palatáblák vonatkozásában tájékoztatlak, hogy a Krónikás rám bízott néhányat, és három még van itt nálam, amiknek kiosztásáról bevárom a zászlósúr döntését.
Emmanuel
Rufio Carcosa 2011.03.18. 22:38:18
Leköteleznél, ha jeleznéd a nevemben az illetékeseknél, hogy igényt tartanék az egyikre. Vorvarával ketten osztozunk egy ilyen táblácskán. Bár ő nem az a tintanyaló poéta fajta, de meghagynám neki a sajátját amikor kikötünk. Serafina ugyan megvéd a féltestvérem ragályaitól, de amihez hozzáér, az maga is fertőző lesz. Egy mágikus palatáblát pedig igen nehéz elégetni ugyebár...
Hálás köszönetem előre is.
A mihamarabbi viszontlátás reményében:
Rufio Carcosa
Emmanuel Carcosa 2011.03.18. 22:44:59
Természetesen engedélyeztetem a kérésed, és mire ide érsz, átnyújtom a kért táblát.
Szeretettel,
Emmanuel
Rufio Carcosa 2011.03.18. 23:07:38
Rád bármikor számíthatok.
Ne aggódj, a balkánon tudjuk mi tartja működésben ezt a családot. Egyesek fáradságos és lelkiismeretes munkával keresik meg azt, amit mások pár nap alatt eltapsolnak.
Egy kicsit alakítani kell a gazdasági felépítésen nem gondolod? Szívesen segítek ha elfogadod a jobbomat.
Suttogó kíváncsisággal:
Rufio Carcosa
Emmanuel Carcosa 2011.03.18. 23:16:42
Kinyújtott jobbra csak jobbom nyújtásával tudok válaszolni - várom, hogy személyesen is megvitassuk a lehetőségeket. Sokat tudnál segíteni itt, a Frankhoni ügyek intézésében ezzel a szemlélettel. Várlak, személyes támogatásom ígéretével és atyafiságos jóindulattal.
Emmanuel
Rufio Carcosa 2011.03.18. 23:39:24
Rufio
Ibramel Carcosa 2011.03.21. 09:48:33
Kaledónia nekem nagyon kiesik, de előreküldök egy gyors járású karavelt Erin szigetére, és vásárolok számodra viszkit az ottani félvérektől. Tekintsd személyes szívességnek.
Ibramel Carcosa
Rigorel Carcosa 2011.03.21. 11:24:31
Rigorel Carcosa
Declan Carcosa 2011.03.21. 11:52:47
Niccolo Carcosa 2011.08.27. 10:24:06
Pár napon belül tudni fogod rokon, ha utána bármi olyan segítségre lesz szükséged, amit én meg tudok adni, akkor fordulj hozzám bátran.
A vér örök!
Niccoló
Benjamin Carcosa 2011.08.27. 11:09:09
a te szerető
Ben bácsid
Niccolo Carcosa 2011.08.27. 11:54:06
Nos rokonok, mint látjátok a legrátermettebbek gyűlése éppen olyan, mint a pápaválasztó konklávé; én megtanultam a magam kárán, ti megtanulhatjátok az enyémen.
Ez sem fog feledésbe merülni.
Marynyth 2011.08.27. 12:22:31
Neferkharta Carcosa 2011.08.27. 13:11:37
Én eddig is tudtam. Te tanultad meg most.
Neferkharta Carcosa